کاتب در موافقت با بودجه 96:

افزایش رشد سرمایه‌گذاری از جمله سیاست‌های کلان بودجه 96 است

نماینده مردم گرمسار در موافقت با بودجه سال 96 گفت: افزایش رشد سرمایه گذاری از جمله سیاست‌های کلان بودجه سال 96 است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در موافقت با بودجه سال 96 کل کشور در صحن علنی مجلس گفت: افزایش رشد سرمایه گذاری از جمله سیاست‌های کلی بودجه سال 96 محسوب می‌شود.

وی با اشاره به توجه بودجه سال 96 به شهرستان‌ها افزود: بودجه سال 96 در بخش توازن منطقه‌ای با 40 درصد افزایش روبه رو است که می‌تواند به شهرستان‌ها کمک کند.

کاتب در ادامه با اشاره به افزایش اعتبارات تملک دارایی در بودجه سال 96 بیان داشت: اعتبارات تملک درایی در بودجه سال 96، 76 درصد افزایش داشته است همچنین بودجه تملک دارایی استان‌ها در بودجه سال 96 به 35 درصد ارتقا پیدا کرده است.

نماینده مردم گرمسار در ادامه با اشاره به درآمدهای مالی بودجه سال 96 بیان داشت: خوشبختانه درآمدهای مالیاتی در بودجه 96 از 76 هزار میلیارد تومان به 99 هزار میلیارد تومان ارتقا داشته است که می‌تواند گویای 14 درصد رشد در بخش درآمدهای مالیاتی باشد.

وی با اشاره به انتقاد برخی از مخالفان به افزایش بودجه جاری سال 96 بیان داشت: ما راهی جز افزایش بودجه جاری در سال 96 نداشتیم چرا که در این بودجه مستمری کمیته امداد و همسان‌سازی حقوق بازنشستگان افزایش داشته است.

کاتب با اشاره به مبحث تملک دارایی‌های دولت در بودجه سال 96 اظهار داشت: در بودجه سال 96 مبحث تملک دارایی‌های دولت به 26 درصد افزایش داشته است یعنی ما فروش اموال و دارایی‌ها در سال 96 را کاهش داده‌ایم تا از این طریق بتوانیم بودجه واقعی‌تری را داشته باشیم.

کاتب تأکید کرد: همچنین 27 درصد از بودجه ارزش افزوده به بخش ورزش اختصاص داده شده است که نزدیک به 740 هزار میلیارد تومان آن به استان‌ها می‌رسد.

این نماینده مجلس در ادامه بیان داشت: افزایش سهم نفت از صندوق توسعه ملی از 20 درصد به 30 درصد ارتقا پیدا کرد که این امر را می‌توان یکی از مسائل مهم در بودجه قلمداد کرد.

نماینده مردم گرمسار در ادامه با اشاره به شفاف‌سازی بودجه سال 96 تأکید کرد: این برای نخستین بار است که در بودجه سال 96 تمام فعالیت دستگاه‌های اجرایی ذیل برنامه‌ها آمده است که می‌تواند امری مطلوب باشد.

انتهای پیام/    
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار