اصفهان؛

برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل معقول قیمت‌ها پیش‌بینی‌ شده است

استاندار اصفهان گفت: نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است و امسال باید نظارت و کنترل بازار شب عید مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر انجام شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور در کمیسیون هماهنگی تعزیرات حکومتی استان پیرامون ایجاد هماهنگی به‌ منظور نظارت بر کالا و خدمات ویژه‌ ایام نوروز اظهار داشت: به دلیل خشکسالی، سیلاب، سرمازدگی و همچنین بروز آنفولانزای حاد پرندگان امسال شرایط ویژه‌ای بر بازار حاکم بوده و ممکن است بستر برای افزایش غیرمنطقی و غیرقانونی قیمت‌ها فراهم شود.

وی با بیان اینکه در کمیسیون تنظیم بازار استان تمهیدات لازم برای جلوگیری از افزایش قیمت این کالاها اندیشیده شده است، افزود: برنامه‌ریزی‌های لازم برای کنترل معقول قیمت‌ها پیش‌بینی‌ شده و در حال حاضر بازار تأمین است ولی شرایط مذکور می‌تواند بهانه‌ای برای سودجویان فراهم کند.

استاندار اصفهان با تأکید بر اینکه نظارت و کنترل قیمت‌ها بسیار مهم و اساسی است، گفت: نظارت بر بازار از ابتدای اسفندماه تمهید خوبی بوده که صورت گرفته است و امسال باید دستگاه‌های نظارتی همانند سال‌های گذشته ولی مضاعف‌تر و با حساسیت بیشتر بازار را کنترل کنند تا اجحافی برای مردم استان و مسافران نوروزی ایجاد نشود.

زرگرپور در ادامه با اشاره به لزوم ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی میوه در مرکز میوه و تره‌بار استان، اذعان داشت: بر اساس گزارش اعلام شده زمین برای احداث این مرکز فراهم شده است و باید برای جذب سرمایه‌گذار خارجی و داخلی اقدام شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد یک مرکز سورتینگ میوه در ارتباط با صادرات و کنترل قیمت‌ها نقش مهمی را ایفا می‌کند، اضافه کرد: شهرداری می‌تواند با طرح‌های مشارکتی در این موضوع ورود پیدا کند و با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شود.

استاندار اصفهان ادامه داد: ایجاد مرکز سورت و بسته‌بندی یکی از نیازهای مهم و اساسی استان است و شهرداری و اداره کل امور مالیاتی و دارایی می‌توانند تسهیلاتی را برای سرمایه‌گذاران خارجی قائل شوند و پیشنهادات در این خصوص قابل بررسی است.

زرگرپور با اشاره به اینکه در ساخت هتل تسهیلاتی برای متقاضیان در نظر گرفته شده است، ابراز داشت: اگر سرمایه‌گذاران پیشنهاداتی در خصوص مرکز سورتینگ و بسته‌بندی میوه و تره‌بار دارند، می‌توانند ارائه کنند و مدیریت استان آماده‌ حمایت است.

وی در ادامه به گزارش ارائه شده در خصوص وضعیت واحدهای بدون مجوز کسب و ساماندهی واحدهای بدون پروانه در میدان میوه و تره‌بار اشاره کرد و بیان داشت : هر واحدی که در میدان میوه و تره‌بار فعالیت می‌کند باید مجوز لازم را از مرجع مربوطه داشته باشد و واحدهای بدون مجوز حق کسب و کار در داخل میدان را ندارند.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.