ساری،

پیشگیری از بحران آب با مدیریت جامع سازه های آبی

کارگاه آموزشی مدیریت جامع سازه های آبی ایران و آلمان به منظور مدیریت مصرف منابع آبی در ساری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، دبیر کارگاه آموزشی سازه های آبی ایران و آلمان با اشاره به حضور 50 متخصص سازه های آبی ایرانی و 44 متخصص آلمانی در این کارگاه هدف از برپایی آن را مدیریت مصرف منابع آبی، مطالعه سازه های آبی ایرانیان در گذشته و پیوند آن با تکنولوژی روز آلمان اعلام کرد و گفت: در این کارگاه با برگزاری سخنرانی های اختصاصی در زمینه مدیریت مصرف آب و ارائه 13 مقاله علمی، فعالیتهای پژوهشگران آلمانی در سوریه قدیم و آفریقا نیز بررسی می شود.

مسعودیان با بیان اینکه ایران در زمینه سازه های آبی جهان قدمتی دیرینه دارد افزود: لازم است با مطالعه روش گذشتگان در مدیریت مصرف آب و ساخت سازه های آبی، راهکارهای پیشگیری از بحران آب و منابع آبی بررسی شود.

وی آلمان را کشوری پیشرو در زمینه ساخت سازه های آبی نوین دانست و افزود: ایرانیان در گذشته با ایجاد قنات، آببندان و سازه های سازگار با محیط زیست از منابع آبی بهره مند می شدند که پیوند تجربه گذشتگان با تکنولوژی متخصصان آلمانی ، تولید سازه های آبی سازگار با محیط زیست را موجب می شود.

کلاش راتچر سرپرست گروه متخصصان سازه های آبی و استاد دانشگاه استفالیا آلمان نیز در این کارگاه گفت: ایران کشوری غنی در بهره گیری از سازه های آبی است که مقصد دومین سفر علمی متخصصان سازه های تاریخی آلمان شد.

رئیس کمیسون آبیاری و زهکشی ایران نیز با اشاره به اینکه گسترش تکنولوژی و اجرای شیوه های نامناسب موجب ناپایداری در مدیریت منابع آبی می شود، بازنگری شیوه های گذشتگان در مدیریت مصرف آب و حفظ محیط زیست را خواستار شد.

نیریزی افزود: ظرفیت شبکه های آبیاری زمین در کشور هم اکنون حدود 7 میلیون هکتار است که با توجه به بحران آب، افزایش سطح کشت توجیه علمی ندارد.

کارگاه آموزشی مدیریت جامع سازه های آبی ایران و آلمان امروز نیز در دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری پیگیری می شود و متخصصان ایرانی به همراه اعضا کمیته سازه های آبی تاریخی آلمان، فعالیت ایرانیان در زمینه منابع آبی را مطالعه و بررسی می کنند.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.