بیگی در صحن علنی:

آخوندی لیاقت تصدی وزارت راه و شهرسازی را ندارد

نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر گفت: آخوندی لیاقت تصدی وزارت راه و شهرسازی را ندارد و در سیاست گذاری و اجرا دچار مشکلاتی است.

به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علیرضا بیگی نماینده مردم تبریز، اسکو وآذرشهر که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: چه تفاوتی میان حادثه منا که تعدادی از حجاج شهید شدند با اشخاصی که در حادثه هفت خان سمنان کشته شده اند؟  در حادثه منا بی‌کفایتی حجاج عامل حادثه بود و ما اعلام کردیم که آل سعود لیاقت خادم الحرمین را ندارد و با همان استدلال اعلام می‌کنیم که آخوندی هم لیاقت و کفایت وزارت راه و شهر سازی را ندارد.
 
نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو ادامه داد: آخوندی در سیاست گذاری و اجرا دارای مشکل است، سیاست گذاری‌های وی موجب مشکلاتی در زیر ساخت‌های کشور شده و افرادی مانند سعیدی نژاد که در زمان تصدی راه آهن مالک آن شدند امروز به عنوان مدیر عامل در کشتیرانی حضور دارد و وی برای کشتیرانی ایران نقشه کشیده است.
 
وی با اشاره به بند 6 استیضاح آخوندی گفت: قطعا ورود هواپیما برای نوسازی حمل و نقل کشور امر بسیار خوبی است، اما سوال اینجاست ایرباس به عنوان طرف قرارداد هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران شرایطی را به ما تحمیل کرده است، مصوبه دولت در مورد خرید هواپیماها از طریق فاینانس برای اهدافی خریداری شده است که به برخی از آنها اشاره می‌کنم.
 
بیگی با اشاره به بندهای این مصوبه گفت: شرکت ایرباس طی قراردادش با سازمان هواپیمایی کشور شرایطی را به ایران تحمیل کرده و بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای خرید 111 فروند هواپیما از طریق فاینانس به ارزش 15 میلیارد و 800 میلیون یورو و همچنین خرید هواپیماهای آی تی ار و ارزش میلیون‌ها دلار هم از طریق منابع مالی خارجی بدون استفاده از منابع مالی داخلی یکی دیگر از مسائلی است که وزیر راه و شهر سازی باید پاسخگو باشد.
 
وی اظهار داشت: خرید هواپیما در کدام از قسمت اقتصاد مقاومتی قرار گرفته، چرا تمام برنامه وزرات راه و شهرسازی تنها به خرید هواپیما اختصاص یافته در حالی که هر دو روز یک بار به اندازه یک سقوط هوایی در جاده‌های کشور کشته می‌دهیم.
 
نماینده مردم تبریز، آذر شهر و اسکو تصریح کرد: عدم حمایت از بخش خصوصی و واگذاری شرکت هواپیمایی هما به این بخش و نیز سنگینی 23 میلیارد تومان بدهی بر دوش سازمان بازنشستگی هما از نقاط ضعف وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل هوایی است.
 
بیگی اذعان داشت: استیضاح وظیفه نمایندگان مجلس است و اگر کوتاهی در عملکرد هر کدام از وزرا وجود داشته باشد وی را استیضاح خواهیم کرد، اما این مساله نباید دلیلی برای شانه خالی کردن دولت در سوال و بازخواست وزیر باشد زیرا دولت نیز باید آن را بررسی کند.
 
وی در ادامه افزود: ما منابع داخلی بسیاری برای خرید هواپیما و تامین اعتبار از طریق بخش خصوصی داشتیم و سوال اینجاست که چرا وزارت راه و شهرسازی برای خرید هواپیما از طریق فاینانس اقدام کرده است.
 
انتهای پیام/
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار