صباغیان در صحن علنی:

تا فرهنگ عذرخواهی توسط مسئولان نهادینه نشود، مشکلات حل نخواهد شد

نماینده مردم مهریز گفت: تا زمانی که در کشور فرهنگ عذرخواهی توسط مسئولان نهادینه نشود و به این نتیجه نرسیم که می‌توانیم به دلیل وقوع حوادث، شخص رئیس قوه مجریه را استیضاح کنیم، مشکلات حل نخواهد شد.

نمایندگان فارغ از جناح بندی سیاسی استیضاح آخوندی را بررسی کنند
به گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمدرضا صباغیان بافقی نماینده مردم مهریز، که به عنوان یکی از نمایندگان استیضاح‌کننده آخوندی در صحن علنی سخن می‌گفت؛ اظهار داشت: در ابتدا باید بگویم که با بررسی‌هایی که انجام دادم آقای آخوندی را وزیری صاحب ایده دیدم و به عنوان وزیر راه و شهرسازی نمره قبولی به وی می‌دهم.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: من در تمامی دولت‌ها کمتر مدیری را دیدم که مانند آخوندی بعد از حادثه‌ای مانند سانحه قطار استعفاء بدهد.

وی درباره دلیل امضای طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی گفت: دلیل این که من طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی را امضا کردم حادثه قطار تبریز به مشهد بود.

صباغیان بافقی افزود: یکی از مشکلات اصلی کشور در حوداثی مانند سانحه قطار تبریز – مشهد این است که به جای مقصر شناختن مدیران ارشد کشوری، همیشه کارکنان زیردست مقصر نشان داده می‌شوند و حتی با آنها برخورد می‌شود در حالی که در کشورهای پیشرفته این گونه نیست.

نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در کشورهای پیشرفته جهان وزرا، مسئولان و رئیس قوه مجریه در قبال حوادث خود را مقصر می‌دانند و حتی استعفا می‌دهند، غرق شدن کشتی، استعفای نخست‌وزیر کره را در پی داشت و قطع شدن ۲۰ دقیقه‌ای برق ژاپن باعث شد وزیر این کشور ۲۰ دقیقه تعظیم کند.

وی بیان داشت: تا زمانی که در کشور فرهنگ عذرخواهی توسط مسئولان نهادینه نشود و تا زمانی که ما به این نتیجه نرسیم که می‌توانیم به دلیل وقوع حوادث، شخص رئیس قوه مجریه را استیضاح کنیم مشکلات حل نخواهد شد. 

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه درباره حادثه قطار تبریز- مشهد گفت: اگر نگاهی که گفتم در کشور ایجاد شود و با توجه به اینکه حادثه فوق در وزارت راه و شهرسازی رخ داده و متأسفانه عده‌ای از هموطنان ما در این سانحه کشته شدند باید با مسئولان این وزارت‌خانه برخورد شود.

صباغیان بافقی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: می‌شود با عذرخواهی و پذیرش مقصر بودن در حوادث، مشکلات کشور را حل نمود، امیدوارم این گونه استیضاح‌ها باعث جلوگیری از بروز حوادث جدید شود. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار