کرمان؛

آماده باش ستاد بحران استان تا بازگشت به شرایط عادی

استاندار کرمان از آماده باش کامل ستاد بحران تا برگشت سراسر استان به شرایط عادی خبر داد.

ستاد بحران استان تا ایجاد شرایط عادی در آماده باش استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ؛ علیرضا رزم حسینی استاندار کرمان در جلسه ستاد بحران استان که صبح امروز در سالن پیامبر اعظم کرمان برگزار شد، اظهار داشت: خوشبختانه به لطف الهی بارش های خیلی خوبی شاهد بودیم که به اندازه چند سال خشکسالی جبران شده است.

وی افزود: خوشبختانه با همکاری صدا وسیما و پیش بینی ها حجم خسارت کمتر از آنچه فکر می کردیم بود و تلفات انسانی نیز نداشتیم.

استاندار کرمان با بیان اینکه در این شرایط ستاد بحران در آماده باش بود و تمام مدیران در دسترس بودند،گفت: معاون اول رئیس جمهور و وزیرکشور نیز در ارتباط با استان پی گیر موضوع بودند.

رزم حسینی تصریح کرد: در مرحله اول اقدامات اضطراری برای نجات جان مردم بود که با کمک هلال احمر و اداره راه  شرایط خوبی داشتیم و تلفاتی درجریان سیلاب نداشتیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه استان های یزد و فارس و سیستان و بلوچستان با وجود درگیر بودن خودشان در شرایط مشابه با ما همکاری های خوبی داشتند.

وی اظهار کرد: اگر سدهایی که در دوره های مختلف در استان احداث شده نبود، به ویژه سدجیرفت و سدهای خاکی که در مسیر است اگر نبود سیلاب می توانست خسارات انسانی زیادی در جنوب استان داشته باشد.

رزم حسینی تصریح کرد: به بنیاد مسکن استان تکلیف شده که میزان خسارات به واحدهای روستایی در سریع ترین زمان ممکن بررسی و اعلام کنند تا از اعتبار ویژه ای که برای این بخش در نظرگرفته شده و نیز کمک های بلاعوض استفاده شود.

رئیس ستاد بحران استان با بیان اینکه خوشبختانه ما مدیران با تجربه ای در استان داریم اظهار کرد: فرماندار رودبار شب گذشته تا نیمه های شب در زهکلوت به دنبال رفع مشکل مردم روستاهای درگیر بود واین به معنای تجربه خوب و مردمی بودن مدیران ما است.

استاندار کرمان افزود: جازموریان نیزخوشبختانه پرآب شد که سرریز آب از سیستان ونیز رودخانه های کرمان به این منطقه وارد شد وکمک خوبی برای جلوگیری از ورود ریزگردها در استان است.

وی با اشاره به رفع یک مورد کانون بیماری آنفلوآنزای پرندگان در جنوب کرمان گفت:در استان های همجوارکانون آلودگی هست باید مراقبت شود ستاد بحران نیز در این مورد در آماده باش است.

وی تاکید کرد: از ورود هرگونه فراورده خامی مشکوک و یا کود مرغی و پرنده مشکوک به استان باید ممانعت شود.

استاندار کرمان تصریح کرد: شرکت سیمرغ نیز برای کمک جهت جبران آلودگی احتمالی در محصولاتش اعلام آمادگی وکمک کرده است.

رزم حسینی از آماده باش ستاد بحران تا برگشت استان به شرایط عادی خبرداد.

انتهای پیام/ س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار