ادعای ان‌پی‌آر: هدف از آزمایش موشکی اخیر ایران، محک زدن خویشتن‌داری ترامپ بود

ان‌پی‌آر نوشت: تهران و پیونگ‌یانگ از طریق آزمایش‌های موشکی و روسیه با استقرار ناو جنگی در نزدیکی ساحل شرقی آمریکا، در حال محک زدن ترامپ هستند.

ان‌پی‌آر هدف از آزمایش موشکی اخیر ایران را محک زدن خویشتن‌داری ترامپ دانستبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ پایگاه اینترنتی «رادیو عمومی ملی آمریکا» (ان‌پی‌آر) در گزارشی ادعا کرد: رقبای آمریکا در حال ارزیابی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید این کشور، هستند و پاسخ کاخ سفید به اقدامات آن‌ها تاکنون، با خویشتن‌داری همراه بوده است. 

نگارنده گزارش در ادامه می‌افزاید در حالی که تنها یک هفته از آغاز دوران ریاست‌جمهوری ترامپ می‌گذشت، ایران موشک بالستیک جدیدی را آزمایش کرد. کره شمالی نیز به‌تازگی از پرتاب موفقیت‌آمیز یک فروند موشک بالستیک خبر داد. یک فروند ناو جنگی روسیه نیز به‌تازگی، در 30 مایلی ساحل شرقی آمریکا مستقر شده است. پرواز جنگنده‌های روسی در اطراف ناو آمریکایی مستقر در دریای سیاه نیز از دیگر اقدامات روسیه پس از آغاز به کار ترامپ بوده است. 

در ادامه گزارش آمده است: کمتر از یک ماه از دوران ریاست‌جمهوری ترامپ در آمریکا گذشته است و دشمنان این کشور در حال ارزیابی وی از جنبه‌های مختلف هستند. پاسخ ترامپ به اینگونه اقدامات، تاکنون با خویشتن‌داری همراه بوده است. واکنش رئیس‌جمهور جدید آمریکا در این خصوص، با شعارهای انتخاباتی وی همخوانی ندارد. ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست‌جمهوری اخیر آمریکا، هشدار داده بود هرگونه اقدامات تحریک‌آمیز رقبای آمریکا -و حتی برخی متحدان این کشور- با واکنش شدید دولت آتی وی مواجه خواهد شد. 

بسیاری از منتقدان ترامپ معتقدند وی در دوره انتقال قدرت عملکرد بسیار ضعیفی داشته است. نمونه بارز آن جنجال اخیر بوجود آمده بر سر «مایکل فلین»، مشاور امنیت ملی ترامپ است که به‌تازگی وادار به استعفا شد. از سوی دیگر، جامعه اطلاعاتی آمریکا –وزارت امور خارجه، آژانس اطلاعات مرکزی (سیا) و وزارت دفاع- نیز درخصوص سازماندهی دولت جدید این کشور شوکه شده‌اند و نمی‌دانند چه کسی در کاخ سفید قابل اعتماد است. 

به اعتقاد نگارنده گزارش، علی‌رغم نگرانی‌های داخلی و بین‌المللی، واکنش ترامپ به رویدادهایی که پتانسیل ایجاد بحران را دارند، تاکنون متعادل بوده است.    

در این گزارش همچنین ادعا شده است: واکنش ترامپ به آزمایش موشکی اخیر ایران و اعمال تحریم علیه 25 شرکت و شخص حقیقی، اقدامی متعادل بود. وی اقدام ایران را «بازی با آتش» خواند. از سوی دیگر، رئیس‌جمهور جدید آمریکا حرکتی که بیانگر عزم وی برای پاره کردن توافق‌نامه هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی باشد، انجام نداده است. 

ترامپ در جریان رقابت‌های ریاست‌جمهوری آمریکا با انتقاد از «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور پیشین این کشور، بدلیل امضای توافق‌نامه هسته‌ای ایران و گروه 1+5، تهدید کرده بود در صورت راهیابی به کاخ سفید، آن را پاره خواهد کرد.  



انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار