تبریز؛

جنگلهای ارسباران بهشت گمشده ایران زمین آذربایجان شرقی

یکی از جاذبه های گردشگری جنگل های ارسباران کلیبر منطقه‌ای سرسبزی است که جنگل های ارسباران با 130 هزار هکتار وسعت از شهرت جهانی برخوردارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جنگلهای زیبای ارسباران در شمال استان آذربایجان‌شرقی و در محدوده چندین شهر استان که دیدنی‌های فراوانی برای هر فصل سال در دل دارد. ارسباران دامن سبزی دارد با بیش از 70 هزار هکتار وسعت که نوار چین واچین و نامنظم و رنگارنگی را در جنوب رودخانه مرزی ارس ساخته و هزاران نوع درخت و صدها پرنده و چهارپا و حشره را در دل خود پناه داده است.جنگلهای ارسباران بهشت گمشده ایران زمین-آذربایجان شرقی

 ارسباران به خاطر وجود کوه های سرسبز ،جنگل های زیبا ،مراتع غنی و رودهای پرآب ،از زیبایی هایی دل انگیزی برخوردار است و کانون تجمع زیبایی، و تنوع طبیعت به حساب می آید.

جنگل های ارسباران با 130 هزار هکتار وسعت از شهرت جهانی برخوردارند ودرمناطق کلیبر ،ورزقان ،هوراند ،میشه پاره ،منجوان شرقی و غربی ،دیزمار شرقی و کیوان گسترده شده است.

این جنگل ها دارای بیش از 180 گونه درختی و درختچه ای است که دربخشی از آن درسال1976 در شمار اندوختگاه های زیست  کره  زمین( برنامه انسان و کره مسکون سازمان ملل متحد ) قرار گرفت .

جنگل های ارسباران  یکی از جنگل های زیبای کشور است که دارای تنوع گیاهی بسیار مناسب ، هوای مطبوع و حیات وحش متنوع میباشد  وبسیاری از جانوران کمیاب  درآن ،تحت حفاظت قرار دارند .

طیبعت کم نظیر  ارسباران ،جای تحقیق و بررسی بسیاری دارد مهمترین محصولات کشاورزی منطقه غلات و میوه هایی مانند گیلاس ،گردو،سیب،گلابی و توت میباشد  که کیفیت بسیار بالایی دارند از دیگر زیبایی های منطقه ارسباران میتوان به« قلعه بابک» در شهرستان کلیبر و همچنین چشمه و آبشار کوچک «دامچی قیه» در شهرستان زنوز که آب آن ازمیان سنگ های آهکی تراوش میکند؛اشاره کرد .

این چشمه شکل های زیبایی را درسطح سنگ های مجاور خود ایجاد کرده و محلی مناسب جهت اقامت و تفرج است .تفرجگاه «دامجی قیه» بالاتر از روستای «درق» واقع شده است .

انتهای پیام/خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار