یزد و تفت؛ شهرهای نامزد پایتخت کتاب ایران

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از شهر تفت نامزد پایتخت فرهنگی کتاب ایران تقدیر به عمل آورد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛در راستای برگزاری سومین دوره انتخابات و معرفی پایتخت کتاب ایران تعداد 20 شهر به عنوان نامزد نهایی پایتخت کتاب ایران معرفی شدند.

در این راستا از بین 103 شهری که از سراسر کشور برنامه و فعالیت های خود را برای رقابت و کسب عنوان سومین پایتخت کتاب ایران به دبیرخانه مرکزی ارسال کرده بودند و پس از چند مرحله داوری، 20 شهر به عنوان نامزد معرفی شدند که شهر های یزد و تفت از استان یزد از شهر های نامزد این دوره معرفی شدند.

در نشستی که به همین منظور با حضور دکتر سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تهران برگزار شد از رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت و شهردار تفت تقدیر به عمل آمد.

دکتر سید رضا صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که در جمع روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداران 20 شهر راه یافته به مرحله نهایی سخن می گفت با اشاره به تلاشهای شهرهای کشور در رقابت انتخاب پایتخت کتاب ایران گفت: شهرهای شرکت کننده در این جشنواره امروز کاشت نهال کتابخوانی را آغاز کرده اند، پس مطمئن باشید که در دو دهه آینده انسان های فرهنگی ای خواهند داشت.

وی افزود: همه ما یک هدف مشترک فرهنگی داریم و آن ایجاد یک جریان فرهنگی برای افزایش سرانه فرهنگی و مطالعه است. همه شما در این مسیر تلاش کرده اید و به نظر من همه شما منتخب هستید. 

لازم به ذکر است: احمد ذاکری رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت توضیحاتی را در خصوص طرح های ارسال شده به دبیرخانه سومین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران به وزیر و حضار ارایه نمود.

انتهای پیام/ م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار