وزیر ورزش و جوانان خبر داد؛

کاهش هزینه درمان با توسعه ورزش همگانی

مسعود سلطانی فر گفت:به منظور افزایش سلامت مردم پیگیر اجرایی کردن تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان با وزارت بهداشت و درمان هستیم.

ورزش همگانی ما با استانداردهای جهانی فاصله داردبه گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛وزیر ورزش و جوانان در دومین همایش بین‌المللی ورزش همگانی،اظهار کرد: من تصور می‌کنم که اقتصاد مقاومتی که توسط مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است مهم‌ترین اقدام برای کاهش هزینه‌های درمان و توسعه ورزش همگانی بود تا ما بتوانیم از این طریق بتوانیم جسم و روح سالم در بین جامعه گسترش دهیم و هم هزینه‌های درمان را کاهش دهیم و جامعه‌ای با نشاط و شادی را ایجاد کنیم. جامعه‌ای که بتواند در فرایند توسعه ورزش کشور نقش مهمی را ایفا کند و نیروهای انسانی سالم را تقویت کند.

وی ادامه داد: در توسعه فرایند ورزش همگانی باید با برنامه‌ریزی حرکت کنیم تا بتوانیم مشارکت مردم را در ورزش گسترش دهیم.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه خاطرنشان کرد: خوشبختانه نسبت به چهار سال گذشته روند ورزش همگانی در بین مردم رشد قابل توجهی داشت است و دو برابر افزایش یافته است. به طوری که زمان‌هایی که امروزه مردم برای ورزش اختصاص می‌دهند روزانه از ۱۲ دقیقه به ۱۷ دقیقه افزایش یافته است که باید بین تمام دستگاه‌ها هم‌افزایی و هم‌گرایی خوبی صورت بگیرد تا بتوانیم بستر مناسبی را برای توسعه ورزش همگانی در جامعه فراهم کنیم.

وی ادامه داد: با تلاشی که شروع شده است مشارکت مردم در ورزش همگانی دو برابر شده است اما همچنان با استانداردهای بین المللی فاصله داریم و لازم است تلاش های بیشتری انجام شود.

وزیر ورزش گفت:به منظور افزایش سلامت مردم و کاهش هزینه های درمان به طور جدی پیگیر اجرایی کردن تفاهم نامه بین وزارت ورزش و جوانان با وزارت بهداشت و درمان هستیم.

سلطانی‌فر در پایان با اشاره به این که من تقریبا هر روز ورزش می‌کنم، افزود: باید شرایطی را در جامعه فراهم کنیم تا مردم در نزدیک‌ترین مکان مناسب به فعالیت بدنی بپردازند تا از این طریق در بین مردم نشاط و شادی ایجاد شود. خود من سعی می‌کنم هر روز ورزش کنم و روزانه ۲۰ دقیقه تا نیم ساعت از برنامه‌های خود به پیاده‌روی اختصاص می‌دهم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار