ملت ایران با دشمنان و آن هایی که با دین زاویه دارند آشتی نمی‌کنند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: آشتی با افرادی که دارای زاویه با دین باشند معنایی ندارد و ملت ایران اسلامی هرگز این کار را نمی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ارومیه با اشاره به احکام و آیات الهی اظهار داشت: یادآوری مباحث معاد باعث نهادینه شدن روح تقوا و خداترسی در وجود انسان می‌شود.
وی تصریح کرد: بنابراین خداوند در قرآن می‌فرماید آن هایی اهل جهنم می‌شوند که قیامت و معاد را فراموش کرده اند.
امام جمعه ارومیه گفت: از دیگر موضوعاتی که در روایات اهل بیت (ع) و کتب علما به آن اشاره شده، خواندن نماز وحشت و دادن صدقه برای انسانی است که تازه از دنیا می‌رود چراکه باعث آرامش او در شب اول قبر که سخت‌ترین لحظه برای میت است می‌شود.
وی ابراز داشت: بابت بارش نعمت الهی که چند روزی است شامل استان شکرگذار خداوند هستیم.
امام جمعه ارومیه، در بخش دیگر سخنان خود به فرمایشات اخیر مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: همانطوری که معظم له نیز فرمود: ه اند قومیت‌ها و مذاهب مختلفی در کشور ما زندگی می‌کنند که با هم متحد هستند.
وی افزود:، اما دشمنان بسیار در تلاش هستند تا از این مسئله به عنوان تهدید برای کشورمان استفاده نمایند و اساس مملکت را از بین ببرند. درحالی که این قومیت‌ها و مذاهب مختلف نشانه‌های توحید است و وسیله‌ای برای همدلی و اتحاد ملت ایران بشمار می‌رود.
قریشی، از تحرکات برخی افراد در استان برای ایجاد تفرقه و اختلاف نیز خبر داد و افزود: مردم و مسئولان آگاه باشند و دشمنان نیز بدانند که این وحدت موجود در استان گسستنی نیست.
وی با اشاره به مطرح کردن موضوع آشتی ملی در برخی گفته‌ها و رسانه‌ها نیز اظهار داشت: این ملت وحدت و همدلی خود را در راهپیمایی ۲۲ بهمن به دنیا نشان دادند، اما آن هایی که در روز عاشورا پرچم امام حسین (ع) را آتش زدند نمی‌توان با آن‌ها آشتی کرد.
وی تصریح کرد: مگر می‌شود با یزید و معاویه یا عمربن سعد آشتی کرد؟!
حجت الاسلام قریشی گفت: ما با دشمنان و آن هایی که با دین زاویه دارند نه تن‌ها قهر هستیم بلکه دشمن نیز هستیم.
امام جمعه ارومیه اظهار داشت: آن‌ها حتی بعد از گذشت این همه سال حتی یک بار نیز توبه یا اعتراف به اشتباهات خود نکردند.
وی، خاطرنشان کرد: لازم به ذکر است که دشمنانی که امروز گزینه نظامی را مطرح می‌کنند می‌خواهند افکار ملت ایران را از مباحث اقتصادی منحرف کنند.
وی در پایان عنوان کرد: حتی در زمینه فرهنگی نیز امروزه دسمنان از طریق فضای مجازی سعی دارند عفت و ایمان را در جامعه ما از بین ببرند.
که بیداری و هشیاری ملت اییران جازه چنین کاری را نخواهد داد.
 
انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.