مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی آذربایجان غربی

مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان برگزارشد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ؛مراسم تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی استان نماینده ولی فقیه و امام جمعه ارومیه ، استاندار آذربایجان غربی ، مسوولان استانی و شهرستانی جهاد و کشاورزان پیشرو در سالن اجتماعات ساختمان شماره دو جهاد کشاورزی استان برگزارشد.

*تضعیف پایه های اقتصادی و تولیدی از اهداف دشمنان اسلام است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در این مراسم با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی جهاد در راه خداست ، گفت : تضعیف پایه های اقتصادی و تولیدی از اهداف دشمنان اسلام است

حجت السلام سید مهدی قریشی اظهار کرد : فعالان عرصه تولید به عنوان سربازان جهاد اقتصاد مقاومتی مورد نظر رهبر در صف مقدم جنگ با دشمنان تلاش می کنند.

قریشی با اشاره به اینکه بی هویت کردن نسل جوان و از بین بردن قدرت تولیدی و اقتصادی مهمترین هدف دشمنان ما هست، گفت : برای مبارزه با دشمنان باید پایه های فرهنگی و واقتصادی را تقویت کنیم.

وی از مسئولا ن خواست بسترهای لازم را برای ارتقاء کمی و کیفی محصولات کشاورزی و تولیدی را فراهم کنند به طوریکه تولید کنندگان بدون دغدغه در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی تلاش کنند.

وی ادامه داد: استفاده از یافته های تحقیقاتی کشاورزی در جهت افزایش بهره وری و راندمان تولید محصولات کشاورزی در استان نقش بسزایی دارد.

*تندروی و تنگ نظری ها از آفت های جدی عرصه تولید است

استاندار آذربایجان غربی هم در این مراسم اظهارکرد : مردمی بودن اقتصاد مقاومتی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است و کسانیکه در زمینه تولید و خودکفایی فعالیت می کنند ، جهادگران عرصه تولید به شمار می روند.

سعادت ادامه داد: توانمند سازی بخش خصوصی در راستای استفاده از ظرفیتهای آنان برای فعال سازی اقتصاد استان ضروری است.

وی ادامه داد : تندروی و تنگ نظری ها از آفت های جدی عرصه تولید است و امروز باید عرصه را برای فعالیت جوانان فراهم کرد و افراد با تجربه و باسابقه نیز باید به عنوان جوان یاوران در کنار قشر جوان به ارايه راهنمایی و مشاوره بپردازند.

استاندار آذربایجان غربی افزود: حضور جوانان در عرصه تولید و تجارت باید پررنگ باشد و داشتن سعه صدر در این زمینه دارای اهمیت ویژه ای است.

وی در ادامه بر ارائه مشوقهای صادراتی و نیز تسهیلات بانکی با نرخ کم در راستای توسعه صادرات محصولات کشاورزی استان تاکید کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 1116 واحد تولیدی این استان جهت دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب ثبت نام کرده اند، افزود: باید عرصه و بستر را برای رفع موانع واحدهای تولیدی تسهیل و فراهم نماییم و با شناسایی مشکلات و موانع موجود به صورت هدفمند به جلو جرکت کنیم .

رشد 16 درصدی تولیدمحصولات کشاورزی استان

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیزگفت: در طی سه سال اخیر در سایه زحمات و تلاشهای بی شائبه مروجین و بهره برداران بخش کشاورزی ، تولیدمحصولات کشاورزی استان از رشد 16درصدی برخوردار بوده است که از میانگین رشد 15 درصدی کشوری پیشی گرفته است.

اسمعیل کریم زاده افزایش راندمان تولید محصولات کشاورزی و کاهش فاصله اختلاف بین میانگین تولید و رکورد تولید محصولات در این بخش تاکید کرد و افزود : در تمام برش های استانی ابلاغ شده برای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال 95، این استان از نظر میزان تولید محصولات استراتژیک بخش کشاورزی از قبیل گندم، چغندرقند، گوشت مرغ و … از برنامه های ابلاغی و پیش بینی شده جلوتر بوده است.

کریم زاده با تاکید بر رفع موانع تولید و توسعه صادرات محصولات کشاورزی اضافه کرد: تاکنون برای راه اندازی واحدهای راکد، نیمه فعال و نیمه تمام بخش کشاورزی اعتباری در حدود 1514 میلیارد تومان در کارگره رفع موانع و تسهیل تولید استان مصوب شده است که 882 واحد در سامانه بهین یاب جهت اخذ تسهیلات ثبت نام کرده اند که 708 پرونده جهت دریافت تسهیلات به بانکهای عامل معرفی شده است که در حال حاضر 282 واحد تولیدی در مرحله دریافت تسهیلات قرار دارند.
این مسئول اجرای برنامه های صرفه جویی در استفاده از منابع آبی و اصلاح الگوی کشت را از جمله عوامل تاثیرگذار در افزایش تولید محصولات کشاورزی استان اعلام کرد.

انتخاب 61 نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان تولید کننده برتر استانی و 7 نفر به عنوان تولید کننده نمونه ملی

مدیر هماهنگی ترویج جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از انتخاب 61 نفر از تولید کنندگان بخش کشاورزی آذربایجان غربی به عنوان تولید کننده برتر استانی و 7 نفر به عنوان تولید کننده نمونه ملی خبرداد.

زین العابدین قمری اظهارکرد: بیشترین تعداد نمونه های منتخب کشاورزی استان در حدود 29 درصد از شهرستان ارومیه می باشد و تعداد 53 نفر از این 61 نفر مرد و 9 نفر زن هستند که در حدود 24 نفر از آنها دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند.

دبیر کمیته انتخاب نمونه های کشاورزی استان خاطر نشان کرد: ماحصل اقدامات صورت گرفته منجر به انتخاب 61 نفر نمونه در سطح استان گردید که از این تعداد، 7 نفر به اسامی جمال رستمی (در محصول یونجه، شهرستان میاندوآب)، علیرضا معروفی نقدهی (ماهیان سردآبی- شهرستان سردشت)، میر محمد امیدنیا (محصول چغندر، شهرستان پیرانشهر)، ابوبکر شیخا (محصول گندم آبی- شهرستان پیرانشهر)، رضا سواری (مرغ گوشتی، شهرستان مهاباد)، رحمان رسول پور (محصول حبوبات دیم، شهرستان بوکان) و سید حسن قریشی (خوراک دام و طیور،شهرستان مهاباد) در سطح کشوری به عنوان نمونه ملی انتخاب و معرفی شدند.
وی بیان کرد: امسال استان آذربایجان‌غربی نیز از نظر تعداد نمونه‌های ملی در بخش کشاورزی حائز رتبه دوم در کشور شد.

در ادامه این مراسم تعدادی از تولیدکنندگان بخش کشاورزی به بیان مشکلات و چالش های مرتبط با حوزه تولیدی خود پرداختند و در ادامه با اهدای لوح و هدایایی توسط استاندار و رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از زحمات آنان تجلیل به عمل آمد.

رضا سواری ، کارآفرین برتر صنعت مرغ کشور از مهاباد بابیان مسائل و مشکلات بخش طیور در تولید مرغ گوشتی گفت : تبعیت از تدبیر رهبر انقلاب در تبیین اهداف اقتصاد مقاومتی مهمترین عامل موفقیت من است

منصور حدیدی به بیان مسائل و مشکلات بخش تولید و صادرات قارچ خوراکی توسط نمونه استانی در تولید قارچ خوراکی از شهرستان ارومیه و خانم کلثوم یاهو کار آفرین نمونه گیاهان دارویی از شهرستان مهاباد هم به بیان مسائل و مشکلات در بخش کار آفرینی بانوان اشاره کردند.

لازم به ذکر است که برگزاری نمایشگاه عکس انقلاب در حاشیه این مراسم از برنامه های دومین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی در سازمان جهاد کشاورزی استان بود.










انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.