مردم از مسؤولان گله‌مندند اما پای انقلاب ایستاده‌اند

امام جمعه مشهد گفت: مردم از مسؤولین گله‌مندند اما پای انقلاب ایستاده اند و امسال 70 درصد بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

مردم از مسؤولان گله‌مندند اما پای انقلاب ایستاده‌اندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله  سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه رضوی با بیان این‌که گاهی از اتفاقات مهم و مسائل تأثیرگذار غافل می‌شویم، اظهار کرد: جریان‌ها و برنامه‌هایی در جامعه ما می‌گذرد و گاهی از اوقات، تکرار این جریان‌ها و برنامه‌ها باعث می‌شود قصه در بینش گاه ما، چهره عادی و طبیعی پیدا کند، از یک سلسله تحلیل‌های دقیق روی مسئله غافل شویم، مسئله راهپیمایی 22 بهمن از این جریان‌هاست که هرساله با همان عظمت، با همان ابهت در جامعه ما و در میان ما مردم اجرا می‌شود.

 
وی افزود: با توجه به این‌که سال‌به‌سال درحال‌توسعه و گردش است، بعضی کارشناسان اجتماعی و گزارشگران داخلی و حتی گزارشگران خارجی هم مسئله راهپیمایی 22 بهمن امسال را در کشور، 70 درصد بیشتر و قوی‌تر از سال گذشته ارزیابی کردند؛ این‌که ما در بدنه جریان‌های کشور داریم نگاه می‌کنیم که مقام معظم رهبری در فرمایشات دو سه روز قبلشان می‌فرمایند «مردم گله‌مندند»، سه مرتبه این نکته و کلمه را تکرار کردند، «مردم گله‌مندند»، مردم از تبعیض، کم‌کاری، از پیش رفت نکردن کار، از بی‌اعتنایی به مشکلاتشان گله‌مندند.

 
نماینده ولی فقیه در استان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب از مسؤولان خواستند گزارش اقدامات خود در مورد اقتصاد مقاومتی را ارائه کنند، عنوان کرد: مقام معظم رهبری دوباره تأکید کردند که مردم گله‌مندند، امسال سال اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی بوده، یک ماه تا پایان سال بیشتر نمانده، از اول سال هم اعلام شد «اقدام و عمل» نه طراحی اقتصادی مقاومتی، اقدام و عمل، این اقدام و عمل چه بود؟ بیایند گزارش بدهند و بگویند در اقتصاد مقاومتی ما چه کردیم؟ چه اندازه روابط اقتصادی و تجاری‌مان را از دنیا قطع کردیم و از درون به خودمان وابسته شدیم و چه مقدار توانستیم؟

 
 آیت الله علم الهدی با انتقاد از واگذاری صنایع و فناوری‌های کشور به بیگانگان، تصریح کرد: ما قبلاً بسیاری از مسائل فناوری‌هایمان مخصوصاً در صنعت نفت به‌وسیله خودمان اداره می‌شد و الآن دیگران آمده‌اند و تصرف می‌کنند، این معنای اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی است؟ و باز سه بار فرمودند «مردم گله‌مندند» و عجیب این است، به فرمایش مقام معظم رهبری با این‌که سه بار فرمودند مردم گله‌مندند، شرکت مردم در راهپیمایی 22 بهمن امسال به تشخیص کارشناسان و گزارشگران داخلی و خارجی، 70 درصد بیشتر از سال گذشته بود، چطور مردم آمدند به صحنه و مردم چه می‌خواهند؟
 
وی با تأکید بر این‌که مردم از مسؤولان گله‌مندند، بیان کرد: مردمی که در معیشتشان در مضیقه‌اند، مردمی که در بحران‌های زندگی‌شان متأسفانه نگاه می‌کنند که مسؤولین توجه ندارند، مقصود تنها مسؤولین اجرایی نیست، حتی مسؤولین مجلس و دستگاه‌های دیگر، این‌ها  نیز به مشکلات مردم بی‌توجه‌اند.

 امام جمعه مشهد ادامه داد: مردم گله‌مندند، پیش دل هرکسی می‌نشینی گله می‌کند، هرکس می‌نشیند از معیشت گله دارد، از بیکاری گله‌دارند، از این‌که جوانانشان کار ندارند گله‌دارند، از این‌که روزبه‌روز اجناس دارد گران‌تر می‌شود گله‌دارند، از این‌که حتی بعضی خانواده‌ها به اولیات زندگی دسترسی ندارند، گله‌مندند اما درعین‌حال با همه گله‌مندی که سه بار مقام معظم رهبری فرمودند «مردم از مسؤولین گله‌مندند» اما درعین‌حال، مردم 70 درصد بیشتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی 22 بهمن شرکت کردند.

 آیت‌الله علم‌الهدی اضافه کرد: مردم در این انقلاب دنبال چه می‌گردند که بازهم گرایششان به این انقلاب بیشتر شده و 70 درصد بیشتر در 22 بهمن امسال در راهپیمایی شرکت کرده‌اند؟ چه می‌خواهند در این انقلاب و چه در این انقلاب می‌بینند که روزبه‌روز وابسته شده‌اند؟ مردمی که امروز 70 درصد بیشتر در راهپیمایی شرکت کرده‌اند، اکثر این‌ها کسانی بودند که نه پیروزی انقلاب را دیدند، نه امام را دیدند، نه هشت سال دفاع مقدس را دیدند، نه جنایات نابکارانه و مزدورانه نظام ستم‌شاهی را در دوران مزدوری بیگانه‌پرستی آمریکا و انگلیس دیدند، آن مفاسد را ندیدند.

وی با تأکید بر این‌که مردم برای دفاع از دین خود، پای این انقلاب ایستاده‌اند، گفت: جوانان چشم باز کردند، همین انقلاب را دیدند، در بستر همین نظام نیز با کمبودها و کاستی‌ها روبرو شدند، مردم از این انقلاب چه می‌خواهند که دست برنمی‌دارند و روزبه‌روز وابستگی و دلدادگی‌شان به این انقلاب شدیدتر می‌شود؟ این مردم دین می‌خواهند، دینشان را در این انقلاب دیدند، اسلام را در این انقلاب دیدند، این مردم به دینشان علاقه‌مندند، در انقلاب دینشان را دیدند و دینشان در این انقلاب است و می‌خواهند از دینشان دفاع کنند که پای این انقلاب ایستاده‌اند.

انتهای پیام//م.م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
میلاد
۱۶:۲۷ ۲۹ بهمن ۱۳۹۵
درود و رحمت خا بر کسانی که جانشان را برای این انقلاب فد کردند کسانی که کوتاهی می کنند چگونه می خواهند جواب خون شهدا رابدهند .