هواشناسی سیستان و بلوچستان،

سیل در راه سیستان/ آماده باش دستگاه های امدادی

بارش باران در حوزه آبریز رودخانه هیرمند در ارتفاعات کشور افغانستان جاری و شدت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان قطعی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از زاهدان ، بر اساس اعلام هواشناسی سیستان و بلوچستان ، روزهای جمعه و شنبه بارش در حوزه آبریز رودخانه هیرمند در ارتفاعات کشور افغانستان بیش از 100 میلی متر برآورد می‌شود و جاری شدت سیلاب به سمت شمال سیستان و بلوچستان قطعی است.

آمادگی کامل دستگاه‌های امدادی برای مقابله با سیل در سیستان

غلامرضا اربابی مدیرکل ستاد مدیریت بحران سیستان و بلوچستان در این زمینه گفت : در حال حاضر آب اندکی وارد منطقه شده اما تمامی دستگاه‌های امدادی با تمام ظرفیت‌ها آمادگی کامل دارند.

سرعت وزش باد در زاهدان به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد

کارشناس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت : در حال حاضر آسمان استان ابری، برخی نقاط شمال و نواحی مرکزی استان بارش‌های ملایم تا متوسط باران خواهیم داشت. 

مصدق‌گودرزی‌فر ادامه داد: با عبور سامانه بارشی جدید جمعه و شنبه بارش ها در این نواحی تقویت خواهدشد و احتمال رعد و برق جاری شدن روان آب، آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن موقتی مسیل‌ها وجود دارد، شنبه در نواحی جنوبی‌تر استان بارش ملایم باران انتظار می‌رود.

کارشناس هواشناسی استان  بیان کرد: وزش باد در نواحی مرکزی استان تا شنبه شب از سمت جنوب غرب شدید است بطوریکه روز شنبه در زاهدان و برخی نقاط نواحی مرکزی سرعت وزش باد به بیش از 100 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و در محورهای مواصلاتی غرب استان طوفان گردوخاک یا شن و اختلال تردد پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: با نفوذ توده هوای سرد، از اواخر وقت شنبه تا صبح دوشنبه در شمال، شمال غرب، مرز شرقی و مرز غربی استان وزش باد شدید همراه با گردوخاک از سمت شمال غرب پیش بینی می شود و طی این مدت سبب کاهش محسوس دمای هوا در نیمه شمالی و با شدت کمتر در نیمه جنوبی استان خواهد شد.

انتهای پیام/ع
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار