ساری؛

ورود موج دوم سامانه سرد بارشی و برف از ظهر فردا

سامانه سرد بارشی و برف از ظهر فردا وارد مناطق ساحلی و جلگه ای مازندران می شود.

احمد اسدی معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با بیان اینکه بارش برف از دیشب در ارتفاعات استان آغاز شده است گفت: بیشترین میزان بارش برف در منطقه سیاه بیشه با 10،بلده با 7 سانتی متر و بیشترین میزان بارندگی در نوشهر با 8 میلی متر در این مدت به ثبت رسیده است.

وی افزود: بارش باران، بارش برف در ارتفاعات و دامنه ها، کاهش دما و وزش باد نسبتا شدید همچنان در استان ادامه دارد و از اواخر روز به تدریج با تشدید بارش همراه خواهد بود.

معاون توسعه و پیش ‌بینی هواشناسی مازندران با بیان اینکه انتظار می رود این سامانه سرد بارشی در استان فردا نیز تقویت شود گفت : بارش برف شدید و سرما از ظهر فردا در مناطق ساحلی و جلگه ای افزایش می یابد.

اسدی افزود:این سامانه سرد ظهر شنبه از استان خارج می شود.

هواشناسی مازندران در اخطاریه ای اعلام کرد: بر اساس تجزيه و تحليل نقشه های پيش يابی هواشناسی و خروجی مدل های عددی جوی و دريايی ، از اواخر امروز وزش باد بسیار شديد و طوفانی شدن دريا از سمت غرب استان همراه خواهد بود.

بیشینه سرعت وزش باد در فراساحل استان 25 و در سواحل 20 متر بر ثانيه که جهت غالب آن شمالی پیشبینی میشود.

بيشينه ارتفاع موج در مناطق فراساحل تا 4.5 و در سواحل 3.5 متر برآورد می‌شود.

براساس این گزارش ، مسئولان بنادر ، شیلات ، دریابانی، مدیریت بحران، هلال احمر،نیروی دریایی ارتش و سپاه، شرکتهای کشتیرانی ، نفتی و تعاونی‌های صیادی از هرگونه فعالیت دریایی جلوگیری کنند.

بر اساس این اطلاعیه ضروری است از تردد در بستر و حریم رودخانه ها خودداری شود و دامداران و ساکنان رودخانه ها نکات ایمنی را رعایت کنند و صیادان برای صید به دریا نروند و رانندگان در جاده ها با احتیاط کامل رانندگی کنند و وسائل ایمنی را همراه داشته باشند.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.