«کارنامه» کامران شرفشاهی آماده چاپ است

کتاب «کارنامه» اثر کامران شرفشاهی در انتشارات تجلی مهر آماده چاپ است.

کامران شرفشاهی مدیر مسئول انتشارات تجلی‌مهر در گفتگو با خبرنگار  حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص اثر جدید خود گفت: کتابم با عنوان «کارنامه» مجموعه شعر کودک و نوجوان درباره کار و کارگر است. این کتاب سال ها پیش توسط آموزش عالی کار منتشر شد و در حال حاضر نایاب است دوباره توسط انتشارات تجلی مهر آماده چاپ است و تا نمایشگاه کتاب سال 96 منتشر می شود. در کتاب « کارنامه » بیش از 90 شعر از 60 شاعر مختلف چون محمود کیانوش، سلمان هراتی، پروین دولت آبادی، هادی خورشاهیان و دیگر شاعران مشهور زمان را گردآوری کرده‌ام.

وی افزود: ادبیات کارگری شاخه ای از ادبیات اجتماعی است که متاسفانه در کشور ما به آن توجه چندانی نشد. برخی در سال‌های پیش گمان می‌بردند ادبیات کارگری خاص گروه‌های خاصی و مارکسیستی است و تا کنون هیچ کتابی درباره این موضوع برای کودک و نوجوان تالیف نشده است.

شرفشاهی در ادامه عنوان کرد: کتاب «کارنامه» تنها کتابی است که به بررسی اشعار شاعران معاصر در قلمرو زبان فارسی می پردازد. اهمیت این مسئله در این است که این کتاب می‌تواند انگیزه برای کار را در جامعه نهادینه کند و نگرش‌های ناصواب را درباره کارگران به عنوان نیروی مولد جامعه آشکار نماید.

مدیرمسئول انتشارات تجلی‌مهر در خصوص اهمیت ادبیات کارگری اظهار داشت: اهمیت ادبیات کارگری در این نکته است که این ادبیات راه را برای توسعه ادبیات هموارتر می‌سازد و کودکان و نوجوانان با زبان سحر انگیز ادبیات با این موضوع آشنا می‌شوند. 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار