آخرین تحولات میدانی سوریه؛

تداوم درگیری‌های نیروهای سوری و تروریست‌ها در درعا/ هلاکت بیش از 100 تروریست

نیروهای ارتش سوریه ضمن مقابله با هجوم تروریست‌ها، شماری از آنان را در درعا به هلاکت رساندند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ارتش و نیروهای مسلح سوریه مراکز تجمع و محورهای نفوذ تروریست های جبهه النصره به درعا را هدف قرار دادند.

در عملیات نیروهای سوریه علیه تروریست ها در محله نازحین و کوم الرمان و جنوب مناطق غاربه و یادوده در درعا و حومه آن، 24 عنصر تروریستی به هلاکت رسیدند و 50 نفر زخمی شدند. در این عملیات همچنین 4 مقر تروریستی و 5 قبضه سلاح سنگین  منهدم شدند.

ارتش سوریه همزمان با ادامه عملیات خود در این مناطق، یک گروه از تروریست های جبهه النصره را که قصد نفوذ به یکی از ساختمان های محله منشیه را داشتند، هدف قرار داده و تمامی آنان را به هلاکت رساند.

به گفته برخی منابع، "ابو شیماء جزراوی" سرکرده سعودی گروه جبهه النصره از جمله عناصر تروریستی به هلاکت رسیده در محله منشیه بوده است.

تروریست های جبهه النصره نیز با حمله موشکی به محله مسکونی منشیه در درعا، یک نفر را به شهادت رساندند و 7 نفر را زخمی کردند.

در حما و ادلب نیز درگیری داخلی میان گروه های تروریستی لواء الاقصی و هیئه تحریر شام به شدت بالا گرفته است و به گزارش مرکز رسانه جنگ، در درگیری های روز گذشته (چهارشنبه) عناصر تروریستی دست کم 45 نفر به هلاکت رسیده اند.

در دیرالزور نیز ارتش و نیروهای مسلح سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی مواضع تروریست های داعش را در اطراف لواء التامین،شرکت برق و برخی بلندی‌های اطراف شهر هدف قرار دادند.

جنگنده های سوری در حملاتی متمرکز در این مناطق یک مقر فرماندهی تروریست ها و 3 خودروی زرهی و مسلح را منهدم و 16 تروریست را به هلاکت رساندند.

به گزارش برخی منابع، "ابو زبیر تونسی" یکی از سرکرده های داعش و "ابو محجن" معاون وی، در حملات ارتش سوریه به جنوب دیرالزور به هلاکت رسیده اند. این سرکرده داعشی که در هجوم به مواضع ارتش سوریه در منطقه مقابر شکست خورده بود، دستور داد تمامی عناصر گروهش اعدام شوند.

در جنوب دیرالزور و در منطقه مقابر نیز ارتش سوریه آخرین عناصر تروریستی موجود در منطقه را هدف قرار داد و خسارات جانی و تسلیحاتی بسیاری بر آنان وارد آورد.

نیروی هوایی سوریه نیز کمک های انسان دوستانه خود را از طریق چتر برای نیروهای فرودگاه دیرالزور ارسال می کند. همچنین هلال احمر سوریه کمک های غذایی خود را به صورت هوایی به دست ساکنان مناطقی که تحت محاصر عناصر تروریستی است، می رساند.

جنگنده های ارتش سوریه همچنین در سلسله حملاتی مراکز تجمع تروریست های جند الاقصی را در حومه جنوبی ادلب هدف قرار دادند. در این حملات بیش از 20 تروریست به هلاکت رسیده و مقرهای آنان در روستاهای کفرعین و مدایا منهدم شد.

در غرب شهر تاریخی تدمر که گروه تروریستی داعش به دنبال تخریب کامل آن است، ارتش سوریه 4 کیلومتر دیگر در منطقه بیارات پیشروی داشته و محورهای ارتباطی تروریست ها را در اطراف میدان گازی حیان هدف قرار داد.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار