قزوین؛

رقابت ایده های برتر در استارت آپ ویکند

سومین رقابت علمی استارت آپ ویکند در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین آغاز شد .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، از قزوین ؛ در این رویداد علمی ، ۱۳۰ نفر  در قالب ۱۵ تیم شرکت کرده اند.



 تیمها بین ۸ تا ده نفر عضو دارد  و  صاحبان ایده در مقاطع تحصیلی مختلف از دانش آموزان تا دانشجویان ، اساتید و فارغ التحصیلان هستند.

در ابتدا  شرکت کنندگان ایده های خود را در مدت ۶۰ ثانیه مطرح می کنند و در پایان ایده های  برتر انتخاب می شوند .

 در مرحله ی بعد ، صاحبان  ایده های منتخب ، از بین سایر شرکت کنندگان تیم خود را انتخاب  و در کارگاههای آموزشی  شر کت می کنند تا در نهایت بتوانند از ایده ی خود یک نمونه ی اولیه محصول تولید کنند .

 در پایان این استارت اپ ، ۳ ایده ی اول معرفی می شوند .

موسی خانی ، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در مراسم افتتاحیه سومین استارت آپ ویکند ،  لزوم موفقیت تولیدات  ایرانی در بازار را خلق ارزش جدید ذکر کرد و گفت : در این شرایط قطعا مردم از تولیدات حمایت می کنند .

رقابت ایده های برتر در استارت آپ ویکند

موسی خانی اضافه کرد : دانش آموزان و دانشجویان ایرانی قدرت فن آوری و نوآوری بسیار بالایی دارند که در صورت اعتماد به  داشته های خود و پشتکار می توانند موفق شوند .

وی افزود : خلق کسب و کار منجر به اشتغالزایی و نهایتا  کسب درآمد می شود و  حمایت از شرکتهای دانش بنیان استراتژی  مهم دانشگاه آزاد  است.

وی گفت : مرکز سینتک با هدف نوآوری و فن آوری تاسیس شده است .

به گفته ی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین ، در این مرکز زیر ساختهای لازم از جمله آزمایشگاه تحقیقاتی ، ابزار و لوازم پژوهش  ،  منابع مالی برای شرکتهای مرکز رشد و دانش بنیان فراهم است .

اسماعیل زاده مدیر مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین هم هدف از برگزاری این استارت آپ را توسعه فرهنگ کار آفرینی،  ایجاد فرصتهای شغلی ، آموزش کار آفرینی بیان کرد .

اسماعیل زاده  اضافه کرد : آشنایی سرمایه گذاران با ایده های نو و ایجاد فرصتهای سرمایه گذاری از دیگر اهداف این رویداد علمی است .

وی افزود : برای ایده های برتر فرصتهای سرمایه گذاری ، ادامه ی فعالیتها و ایجاد بستر های مساعد برای کار آفرینی در مرکز رشد دانشگاه فراهم می شود .

در مرحله ی نخست استارت آپ ویکند ، ۶۴ ایده مطرح و ۱۸ ایده بعنوان برتر شناخته شد که در مرحله ی بعد یعنی از امروز ، ایده های برتر برای رسیدن به نمونه ی اولیه محصول تیم تشکیل می دهند .

استارت آپ ویکند یک رویداد علمی است که در آن صاحبان ایده برای ارائه ی طرحهای نوآورانه و خلق کسب و کار جدید در آخر هفته دور هم جمع می شوند .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.