شکارچی تانک های رژیم بعث عراق به یاران شهیدش پیوست+ تصاویر

جانباز سرافراز شهرستان نهاوند عربعلی احمدوند رزمنده شجاع 8سال دفاع مقدس نهاوند که به شکارچی تانک معروف شده بود به هم‌رزمان شهیدش پیوست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، در روستای زرامین از توابع شهرستان نهاوند رزمنده ای زندگی می کردکه همه او را با نام شکارچی تانک  و نفربرهای رژیم بعث عراق می شناختند.
 
مرحوم کربلایی عربعلی احمدوند متولد سال 1330 در روستای زرامین سفلی شهرستان  نهاوند بود که به گفته همرزمانش در عملیات فاو بیش از360 گلوله آر پی جی به سمت تانک  و نفربرهای های رژیم بعثی عراق شلیک کرد که 80  دستگاه تانک عراقی را منهدم کرد که از آن پس در نهاوند و روستایش به عنوان   شکارچی تانک معروف شد.
 
شکارچی تانک های رژیم بعث عراق به یاران شهیدش پیوست+ تصاویر

بعد از عملیات غرور آفرین والفجر 8 در منطقه  فاو  چند خبرنگار به منطقه عملیاتی می آیند و از رزمندگان می پرسند چه کسی این همه تانک رازده  که همرزمانش می گوید عربعلی احمدوند شکارچی تانک های عراقی ولی او در جواب خبرنگار می گوید این امداد غیبی خداوند بود که این گلوله ها به تانک ها برخورد کردند و من فقط وسیله بودم .
 
این رزمنده دوران دفاع مقدس چندی پیش در مصاحبه ای می گوید: در عملیات فاو 170 نفر از جوانان و اهالی روستای شهید پرور زرامین در جبهه حضور داشتند که بسیاری از همرزمان من در این عملیلات شهید و جانباز شدند و این روستا 32 شهید سرافراز تقدیم انقلاب کرد و در طول 8 سال جنگ تحمیلی حضور رزمندگان روستای زرامین به حدی بود که بچه ها ی جبهه به ما می گفتند جنگ صدام و زرامین است .
 
وی گفت: شغل من هم اکنون کشاورزی و باغداری است و وقتی به کار کشاورزی می پردازم به یاد همرزمان شهیدم مانند سردارشهید حیدر سهرابی که افتخار نهاوند است می افتم و حسرت می خورم که چرا من از قافله دوستان عقب مانده ام .
 
شکارچی تانک های رژیم بعث عراق به یاران شهیدش پیوست+ تصاویر

عربعلی احمدوند گفت: به خاطر رفتن به جبهه هیج انتظاری نداشته و ندارم و بر کسی منت نگذاشته ام چون به خاطر اسلام و وطن خود به جبهه رفته ام و تا سال 83 هیچ حقوقی دریافت نمیکردم ولی از این سال به بعد از بنیاد شهید به من گفتن بیا و حقوق جانبازیت را دریافت کن و اگر دوباره اسلام و وطن در خطر باشد دوباره حاضرم دین خود را ادا کنم .
 
اقای احمدوند یکی از خاطرات جالب خود را بای ما بازگو کرد و گفت : در یکی از عملیات ها که گلوله های آر پی جی زیادی شلیک کرده بودم  متوجه شدم که از هردو گوشم خون بیرون می آید که یکی از همرزمانم به من گفت پرده هر دوگوشت پاره شده است و از من خواستند که به عقب بیایم ولی قبول نکردم و به شلیک کردن ادامه دادم و وقتی که می خواستم گلوله ای بزنم با دست به شانه من می زدند و من را متوجه میکردند که الان باید شلیک کنی چون هردو گوشم  دیگر صدایی نمی شنید.
 
در ادامه این گزارش با چند تن از اهالی روستای زرامین سفلی در مورد شکارچی تانک سوال کردیم که همه به نیکی از او یاد می کردند و می گفتند که اقای احمدوند با وجود این که سال های زیادی در جبهه حضور داشته از طریق کشاورزی امرار معاش می کند و ادامه میدادند که وی افتخار نهاوند و به ویژه باعث سربلندی مردم روستای ما است و ما هم  راه او را که همانا تبعیت از مقام معظم رهبری است با قدرت ادامه می دهیم .

کربلایی عربعلی احمدوند رزمنده شجاع شهرستان نهاوند و جانباز سرافراز عرصه دفاع مقدس در سن 65 سالگی به یاران شهیدش پیوست.
 
این رزمنده دلاور و بسیجی از اهالی روستای شهیدپرور و مومن زرامین سفلی نهاوند است و دیروز در بیمارستان آیت‌الله علیمرادیان نهاوند بر اثر ایست قلبی درگذشت.
 
شکارچی تانک های رژیم بعث عراق به یاران شهیدش پیوست+ تصاویر

پیکر این جانباز مومن و ولایتمدار  امروز چهارشنبه در زادگاهش روستای زرامین سفلی تشیع و به خاک سپرده  شد.
 
مراسم ختم این مرحوم نیز روز پنج‌شنبه از ساعت 1 الی 4 بعدازظهر در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) روستای زرامین سفلی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
33
۱۹:۴۴ ۱۱ تير ۱۳۹۸
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۳۹۶
بايد جوابگوي خون شهيدان باشيم حداقل مرد باشيم و به خون شهيدان کمتر خيانت کنيم.
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۳:۱۳ ۱۲ اسفند ۱۳۹۵
روحش شاد چه بی صدا و اسم و رسم مارو ترک کرد
Iran (Islamic Republic of)
۲۸ب
۲۲:۰۴ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
روحش شاد،خدا بیامرزدش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۳ ۲۷ بهمن ۱۳۹۵
روحش شاد. این افراد ستودنی هستن ، نه افرادی که از خون شهیدان برج و بارویی ساختند و حقوقهای نجومی به جیب میزنن.