بزرگی انقلاب ایران هر روز پیشرفت می یابد

فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: روزبه‌روز بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی ایران افزوده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سردار سرلشگر محمدعلی جعفری پیش از ظهر چهارشنبه در مراسم ششمین پاسداشت ادبیات جهاد و مقاومت با بیان اینکه هر چه از عمر انقلاب می گذرد ابعاد بیشتری از انقلاب بر همگان روشن می شود، گفت: روز به روز بر مجد و عظمت انقلاب اسلامی ایران افزوده می شود.
 
بزرگی انقلاب ایران هر روز پیشرفت می یابد

سردار سرلشگر جعفری ادامه داد: دوست و دشمن به این عظمت که ناشی از انقلاب اسلامی ایران است اقرار می کنند.
 
وی با بیان اینکه دشمنان نیز آشکارا به این مجد و عظمت اقرار و به دولتمردان آمریکایی توصیه می کنند که تهدید علیه ایران اسلامی نه تنها بی فایده است بلکه به حال آمریکا مضر است، گفت: روز ۲۲ بهمن پاسخ دشمن را خواهیم داد.
 
بزرگی انقلاب ایران هر روز پیشرفت می یابد

سردار جعفری ترامپ را رئیس جمهوری ناشی معرفی کرد و با بیان اینکه یک تحلیلگر پنتاگون ترامپ را نصیحت می‌کند که در موقعیتی هستیم که نه تنها در جهان اسلام که در کل جهان آمریکا را روی کاغذ می‌بینند و تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا ابرقدرت در حال محو شدن است، گفت: تحلیلگر دیگری می‌گوید آمریکا باید ایده ابرقدرت بودن را فراموش کند . با دقت در این جملات می‌بینیم همه اینها دستاورد انقلاب اسلامی است که بعد از گذشت ۴۰ سال دشمنان و بیگانگان بر مجد و عظمت انقلاب اقرار می‌کنند.
 
بزرگی انقلاب ایران هر روز پیشرفت می یابد

فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تأکید بر اینکه خدای بزرگ را برای این نعمت بزرگ شاکریم، اظهار داشت: امیدواریم در روز جمعه ۲۲ بهمن مراتب قدردانی خود را در برابر خداوند نشان دهیم چراکه به ویژه در برابر تهدیدات جدید حضور پرشور و دشمن‌شکن مردم لازم است.
 
وی با طرح این سئوال که علت مجد و عظمت روزافزون انقلاب اسلامی از چیست، گفت: باید ما، به خصوص شما مردم انقلابی و به ویژه مردم همدان که همیشه با نگاه عمیق به انقلاب اسلامی و حوادث آن و شرایطی که بر انقلاب گذشته نگاه کرده و عمل کرده‌اید، پاسخ دهید که علت اصلی چیست؟
 
سردار جعفری با اشاره به سیر نزولی انقلاب‌های دنیا بعد از چند سال، بیان کرد: انقلاب اسلامی هرچه جلوتر می‌رود با عظمت‌تر به راه خود ادامه می‌دهد.
 
وی با تأکید بر اینکه ماهیت انقلاب اسلامی، فرهنگی و اسلامی است و ما در چارچوب اصول و ضوابط اسلام عزیز حرکت می‌کنیم، ضمانت اسلامی بودن و اسلامی ماندن انقلاب اسلامی را جایگاه رفیع ولایت فقیه در جایگاه رهبری انقلاب اسلامی دانست و عنوان کرد: ضمامت انقلاب در دست رهبر معظم انقلاب به عنوان فردی شجاع و باهوش است.
 
وی با بیان اینکه دفاع مقدس عاملی دیگر بر ماندگاری انقلاب است، ادامه داد: ۸ سال دفاع مقدس موتور حرکت انقلاب بوده که انرژی آن بی‌پایان است.
 
بزرگی انقلاب ایران هر روز پیشرفت می یابد

سردار جعفری بخش عظیمی از پایداری و استمرار انقلاب و نهضت بیداری اسلامی را مدیون ۸ سال دفاع مقدس دانست و تأکید کرد: ۸ سال دفاع مقدس دلیل اصلی بقاء و گسترش انقلاب اسلامی در جهان است.
 
وی با طرح این موضوع که چرا برای دفاع مقدس قداست خاص قائلیم، تأکید کرد: جنبه معنوی دفاع مقدس بر ابعاد مادی آن غلبه دارد و امام فرمود جنگ ما غلبه ایمان بر کفر جهانی بود.
 
وی علت پیروزی ایران در جنگ را حضور گسترده، مومنامه و انقلابی مردم ایران دانست و افزود: اگر حضور داوطلبانه مردم نبود امروز سرنوشت دفاع مقدس معلوم نبود.
 
سردار جعفری با اشاره به فرموده مقام معظم رهبری در مورد ضرورت تبیین فرهنگ دفاع مقدس با بیان اینکه رهبری فرمودند هنوز بعد از گذشت سال‌های بسیار، ابعاد دفاع مقدس را نتوانسته‌ایم برای خود درست تشریح کنیم، ادامه داد: این جای تأسف دارد که چرا جز تعداد محدودی هنرمند و نویسنده انقلابی که برای دفاع مقدس قلم می‌زنند و آثار دیگری تولید می‌کنند، دیگران وارد نمی‌شوند.
 
سردار جعفری با بیان اینکه بیش از هر زمان دیگری برای استمرار انقلاب به فرهنگ جهاد و مقاومت نیاز داریم، ادامه داد: باید بدانیم دفاع مقدس چه فراز و نشیب‌هایی داشته است.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به نگاه مادی برخی به جنگ که در رأس آن بنی‌صدر بود، گفت: بنی‌صدر مخالف حضور نیروهای مردمی بود و اگر نیروهای ارتش به نیروهای مردمی کمک می‌کرد با آنها برخورد می‌کرد، اما در نهایت نتوانست کاری از پیش ببرد.
 
وی با بیان اینکه با حضور گسترده مردم از پیشروی دشمن جلوگیری شد، افزود: به محض فرار بنی صدر و حاکمیت نیروهای حزب‌الله و به دست گرفتن فرماندهی‌ها توسط نیرو های انقلابی با حکم امام تحول عظیمی در دفاع از کشور شروع شد.
 
سردار جعفری با بیان اینکه از تابستان ۶۰ تا تابستان ۶۱ در یک سال در ۵ عملیات خرمشهر آزاد شد، ادامه داد: با این وحدت و مدیریت و با حضور بدون مانع نیروهای مردمی و حضور گسترده همدانی‌ها و مدیریت فرماندهی انقلابی در دفاع مقدس در یک سال دشمن عقب زده شد.
 
وی با اشاره به عملیات والفجر ۸ و کربلای ۵ و بیان اینکه در تاریخ جنگ‌ها این دو عملیات بی‌نظیر بوده است، اظهار کرد: رهبری یاداشتی بر عملیات کربلای ۵ دارند که فرموده اند سپاه، کربلا را در شلمچه مشق کرد.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه هر کس عملیات کربلای ۵ و شلمچه را فراموش کرد نامش از انقلابی بودن خط خواهد خورد، افزود: تمام عملیات دوران دفاع مقدس بازسازی صحنه‌های عاشورا بود چراکه با دست خالی در مقابل دشمن تا بن دندان مسلح ایستادیم.
 
وی با بیان اینکه عملیات کربلای ۵ اوج ایثار بود، افزود: در این عملیات به اندازه‌ای موانع زیاد بود که شکسته شدن خط شلمچه غیر ممکن بود که برای عبور از موانع شهید ستار ابراهیمی یکی از شهیدانی بود که جانفشانی کرد.
 
سردار جعفری با اشاره به اینکه صحنه کربلای ۵ واقعا صحنه عاشورا بود، ادامه داد: بعد از شکسته شدن خط شلمچه سازمان ملل و اربابان صدام به این نتیجه رسیدند که ایران وقتی می‌تواند دژ شلمچه را بشکند می‌تواند بقیه موانع را هم بشکند بنابراین ناامید شدند و قطعنامه صادر کردند.
 
وی با اشاره به اینکه در ۸ سال دفاع مقدس ابعاد معنوی غلبه داشته است، افزود: انقلاب علیرغم همه مشکلات و موانع، با وقار و قدرتمند جلو می‌رود.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از خانواده‌های شهدا تشکر کرد و با بیان اینکه این حماسه بزرگ و دستاوردهای عظیم مدیون خون شهداست، مسئله مهم امروز را نگرانی رهبری در مورد انتقال معارف اسلامی دفاع مقدس به نسل‌های آینده دانست و خواستار توجه به این موضوع شد.
 
وی با بیان اینکه تعداد محدودی از هنرمندان و صاحبان قلم این حرکت و جهاد بزرگ را شروع کرده‌اند، اظهار داشت: رهبری فرموده‌اند که کتاب‌های دفاع مقدس قابل طرح در سطح جهانی است، بنابراین امروز تمامی کسانی که توان چنین کاری را دارند یک تکلیف انقلابی بر دوش آنهاست.
 
سردار جعفری با بیان اینکه مطالعه کتاب‌ها و خاطرات دفاع مقدس تکلیفی بر دوش مردم است، افزود: چهار کتابی که در همدان چاپ شده بخشی از خاطرات رزمندگان لشگر ۳۲ انصارالحسین(ع) است که شاید کمتر از ۱۰ درصد خاطرات این لشگر در این کتاب‌ها آورده شده است.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه همه کسانی که توان چنین حرکت و جهادی را دارند باید برای این کار بسیج شوند، از کسانی که این مراسم را برگزار کردند تشکر کرد.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.