واکنش‌ها به حمایت دولت ترامپ از سران فتنه؛

صفاری‌نطنزی: بیانیه آمریکا درباره سران فتنه نمونه بارز دخالت در امور داخلی ماست/ دولت باید طی بیانیه‌ای این اقدام را محکوم کند

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس گفت: بیانیه آمریکا در مورد حصر سران فتنه نمونه بارز دخالت این کشور در امور داخلی ما بوده و پذیرفتنی نیست.

بیانیه آمریکا درباره سران فتنه نمونه بارز دخالت در امور داخلی ماست/ دولت باید طی بیانیه‌ای این دخالت را محکوم کند"مرتضی صفاری نطنزی" رئیس کمیته روابط خارجی مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در رابطه با حصر سران فتنه گفت: این بیانیه نمونه مشخص و بارز دخالت این کشور در امور داخلی کشورمان است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: حصر سران فتنه هیچ‌گونه ارتباطی به آمریکا نداشته و این موضوع تنها در حوزه مسائل داخلی‌ کشور بوده و مسئولان نظام می‌توانند در این زمینه تصمیم‌گیری و اظهارنظر می‌کنند. 

وی تاکید کرد: دخالت آمریکا به هر شکل و به هر نحوی در امور داخلی جمهوری اسلامی ایران پذیرفتنی نیست و هیچ ارتباطی به دولتمردان آمریکا ندارد.

صفاری‌نطنزی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند از لحاظ دیپلماتیک بیانیه‌ای را در رد و محکومیت دخالت‌ آمریکا صادر کند، بیان داشت: اگر کشوری نظام و مقررات کشور دیگر را نادیده بگیرد باید در مقابل آن واکنش نشان داده و برخورد دیپلماتیک کرد.

نماینده مردم نطنز اظهار داشت: گاهی برخی کشورها اقدامات و تصمیماتی اتخاذ می‌کنند که موجب ضرر و زیان کشورهای دیگر می‌شود آنگاه می‌توان در آن مورد اظهارنظر کرد، مانند اقدام اخیر رئیس جمهور آمریکا در مورد عدم اجازه ورود به اتباع 7 کشور مسلمان به آمریکا.

رئیس کمیته روابط خارجی مجلس ادامه داد: این اقدام ترامپ غیرقانونی است و کشورهایی که از این تصمیم متضرر می‌شوند باید برخورد و موضع‌گیری کنند زیرا ما یک کلونی قابل توجه دومیلیونی در آمریکا داریم که خانواده‌های این اشخاص با این ممنوعیت متأثر و ناراحت شده و خسارت می‌بینند لذا وزارت امورخارجه کشورمان به عنوان یک حامی اتباع ایرانی در هر نقطه دنیا باید برخود و موضع‌گیری کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار