واکنش‌ها به حمایت دولت ترامپ از سران فتنه؛

ثروتی: چرا سران فتنه تاکنون بیانیه‌ای در نقد اقدامات مداخله‌جویانه بیگانگان نداده‌اند؟

نماینده سابق مجلس گفت: متأسفانه سران فتنه تاکنون بیانیه‌ای در نقد اقدامات مداخله‌جویانه بیگانگان نداده‌اند.

غموسی‌الرضا ثروتی نماینده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون بیانیه وزارت امورخارجه آمریکا در رفع حصر سران فتنه اظهار داشت: مسائلی چون حصر مربوط به ارزش‌ها و قواعد یک کشور است و دخالت کشورهای خارجی در رابطه با آن ممنوع و خلاف اهداف سازمان ملل است.

وی با بیان اینکه این اقدام وزارت خارجه آمریکا محکوم است، ادامه داد: دخالت در امور داخلی کشورها جرم است و از طریق واحد بین‌الملل قوه قضاییه، وزارت خارجه و دولت قابل تعقیب و پیگیری است. 

ثروتی در رابطه با علل صدور این بیانیه اظهار داشت: کشورهای خارجی علی‌رغم آنکه شعار دموکراسی و آزادی می‌دهند، به دلیل منافعشان در امور کشورهای دیگر دخالت می‌کنند که شاهد این مدعا دخالت آنان در امور داخلی کشورهایی چون یمن، سوریه، لبنان، افغانستان و عراق است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکایی‌ها در کشورهایی که منافعشان را تأمین می‌کنند دخالت ندارند، افزود: آمریکایی‌ها در بسیاری از مسائل داخلی ما مداخله می‌کنند اما در مقابل اقدام عربستان سعودی در واقعه 11 سپتامبر، هیچ واکنشی نشان ندادند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به دخالت آمریکایی‌ها در فتنه 88 متذکر شد: آمریکایی‌ها بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برای رسیدن به منافع‌شان به دنبال یکسری افرادی وابسته رفتند تا از طریق آنان اوضاع کشورمان را بهم بزنند.

وی با بیان اینکه آنان حکومت ما را برخلاف اهداف‌شان می‌دانند، افزود: بر این اساس از افراد و گروهک‌های ضد انقلاب، فتنه‌گران داخلی و هر کسی که در مقابل جمهوری اسلامی باشد، حمایت می‌کنند.

ثروتی با اشاره به اینکه متأسفانه سران فتنه تاکنون بیانیه‌ای در نقد اقدامات مداخله‌جویانه بیگانگان نداده‌اند، اظهار داشت: علی‌رغم دخالت‌های فراوان  کشورهای اروپایی و آمریکا در این ماجرا، سران فتنه حتی یک بار هم بیانیه ندادند.

نماینده سابق مجلس با تاکید بر اینکه سران فتنه مجرمند و باید محکوم شوند، خاطر نشان کرد: مصالح نظام این چنین ایجاب کرده که فعلا محاکمه سران فتنه به تعویق بیافتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار