رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران؛

برای توسعه آبیاری قطره ای در هر هکتار 10 میلیون تومان سرمایه گذاری شده است

منصوری گفت: به طور میانگین برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری طیف و قطره‌ای در هر هکتار ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

علی اشرف منصوری رئیس جهاد کشاورزی استان تهران در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به عملکرد وزارت جهاد کشاورزی دولت یازدهم در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: در حوزه اقتصاد مقاومتی وزارت جهاد استان تهران در سطح کشور جایگاه ویژه‌ای دارد چرا که تمامی برنامه‌های مصوب ابلاغی را اجرا کرده است.

وی با اشاره به برنامه توسعه سامانه نوین آبیاری در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی افزود: پروژه سهم ابلاغی جهاد استان تهران دراین زمینه ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار بوده که بیش از ۱۰ هزار هکتار به پیمانکاران واگذار و تا کنون ۷ هزار هکتار آن به بهره برداری رسید و مابقی تا پایان سال عملیاتی خواهد شد.

به گفته منصوری به طور میانگین برای توسعه سامانه‌های نوین آبیاری طیف و قطره‌ای در هر هکتار ۱۰ میلیون تومان سرمایه گذاری شده است.

رئیس جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به سایر برنامه‌های اقتصاد مقاومتی بیان کرد: احداث واحد‌های گلخانه در جهت افزایش بهره وری تولید از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی بوده که در این خصوص ۱۷۳ هکتاراحداث و بیش از ۱۲۰ هکتار بازسازی شده است.

وی ادامه داد: در راستای تحقق اهداف شعار اقتصاد مقاومتی ۳۹ دستگاه و ماشین آلات با اعتبار بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان در تمامی بخش‌های دام و طیور، صنایع تبدیلی، زارعت و باغداری جذب شده است.

منصوری با اشاره به دیگر برنامه‌های مورد اجرا در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی وزارتخانه بیان کرد: توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی، کمک به بنگاه‌های اقتصادی متوسط و کوچک از محل سامانه بهینه یاب با هداف افزایش ظرفیت و فعال سازی واحد‌های نیمه تعطیل از دیگر برنامه‌های وزارت جهاد استان در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

به گفته وی در تولید گوشت، شیر و تخم مرغ برنامه ابلاغی مورد اجرا قرار گرفت که براساس گزارش بانک کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی استان رتبه نخست در اهداف اقتصاد مقاومتی را داراست و همواره در تلاش است که این برنامه‌ها طی سال‌های آتی ادامه یابد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.