مشهد؛

مشهد بزرگ‌ترین، جالب‌ترین و جامع‌ترین شهر اسلامی در جهان اسلام

جامعیت شهرمشهد ایجاب می‌کند که پایگاه اسلام شود و احادیث و روایات نیز پایگاهی اسلام را به سمت مشهد سوق می‌دهد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آیت‌الله علم‌الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی صبح امروز در یک‌صد و دهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان خراسان رضوی بااشاره به انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال ۲۰۱۷ و بیان اینکه نباید پایتختی فرهنگی جهان اسلام به‌عنوان برنامه‌ای تشریفاتی دنبال شود گفت: پایتختی فرهنگی جهان اسلام نباید به‌صورت یک برنامه موقت یک‌ساله تشریفاتی آن‌هم با معیارهای خاص آیسسکو که برگرفته از یک سری ملاک‌های غربی است، دنبال شود.

وی خاطرنشان کرد: مشهد باید به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام با معیارهای دینی و اسلامی معرفی شود و این امر نیز مرهون همت بلند آقای استاندار و اداره کل ارشاد اسلامی است تا این قسمت را پیگیری کنند که معیار‌ها و ملاک‌های فرهنگی و اسلامی، برجسته‌تر و جالب‌تر معرفی شود.

امام جمعه مشهد مشهد را بزرگ‌ترین، جالب‌ترین و جامع‌ترین شهر اسلامی در جهان اسلام خواند و گفت: توجه همه ملل، فرق و ادیان به‌طرف این شهر هست، جامعیت این شهر ایجاب می‌کند که پایگاه اسلام شود و احادیث و روایات نیز پایگاهی اسلام را به سمت مشهد سوق می‌دهد.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور پرشور مردم کشور در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال، اظهار کرد: حضور میلیونی مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال بسیار چشم‌گیر و قابل‌تقدیر بود؛ از صداوسیمای استآن‌هم که در جریان این راهپیمایی، باعث شد برای اولین بار راهپیمایی مشهد در شبکه‌های سراسری خیلی بهتر جلوه پیدا کند، تشکر می‌کنم.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری مشهد در نمایشگاه «مشهد دوست داشتنی» گفت: علی رقم این‌که بعضی درصدد این بودند تا مشهد را به‌عنوان مرکز خاص تفریحی و خوش‌گذرانی بعضی افراد معرفی کنند، این ابتکار از سوی شهرداری، مشهد را به چهره‌ای با سابقه انقلابی منعکس کرد.

وی با اشاره به اهمیت بازگو کردن فرهنگ انقلابی و هویتی مشهد، افزود: بسیاری از عزیزآن‌همشهری ما به‌خصوص نسل‌های تازه ما متوجه شدند هویت اصلی و واقعی ما در مشهد چه بوده و الان نیز باید همان هویت، تثبیت‌شده و ادامه پیدا کند.

انتهای پیام//ف. ج.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.