مشهد؛

اکران شهری «ما آشغال نیستیم» در میادین شهر برای ترویج تفکیک زباله

برای نجات مشهد از آلودگی زیست محیطی باید فرهنگ تفکیک زباله از مبدا نهادینه شود.

اکران شهری «ما آشغال نیستیم» در میادین شهر برای ترویج تفکیک زبالهبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید ظریف مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد گفت: فرهنگ تفکیک زباله از مبدا زمانی درمیان شهروندان فرهنگ‌سازی خواهدشد که برنامه‌ریزی‌های دقیق آموزشی صورت گیرد و ما باطراحی شعار «ماآشغال نیستیم» از طرف زباله‌ها سعی کردیم اهمیت و ارزش واقعی این زباله‌های قابل تفکیک را یادآوری کنیم.
وی افزود: تاکنون ۳۵ رولاپ، ۱۵ بیلبورد و ۷۰ سازه موقت در سطح شهر با شعار «ماآشغال نیستیم» اکران شده است که جمعا ۱۲۰ المان وبنرمختلف طراحی واجرا شده است.
نمایش خیابانی در میادین شهر برای ترویج تفکیک زباله
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه درجهت ترویج فرهنگ تفکیک زباله ازمبدا در سطح شهر طرح‌های میدانی نیز در نظر گرفته شده است؛ گفت:: درهمین راستا در نقاط پرتردد شهر ومیادین اصلی باحضورتعدادی ازهنرمندان و افراد علاقمند به محیط زیست راه‌های حل بحران زیست محیطی درقالب نمایش‌های زیبایی خیابانی با استفاده از ماکت بزرگ زمین و سطح اشغال زمین از زباله و عدم توجه به مشکلات ناشی از تفکیک را به صورت واضح نمایش می‌دهند.
ظریف افزود:متاسفانه، این کلان‌شهر مذهبی روزبه روز بیشتر درگیر مشکلات پسماند وتفکیک زباله می‌شود و این در حالی است که یکی از روش‌های کاهش سطح این آلاینده‌های زیست محیطی در شهری، چون مشهد ایجاد فرهنگ تفکیک زباله از مبدا و کاهش زباله‌سازی است.
وی با اشاره به اینکه تفکیک زباله از مبدا یکی از دغدغه‌های مدیریتی سازمان‌های مربوطه شهرداری است؛ بیان کرد: درهمین راستا بنر‌ها والمان‌های مختلف برای آشنایی هرچه بیشتر مردم با تفکیک زباله ازمبدا و مشکلات ناشی از تفکیک نشدن این مواد باارزش دورریختنی شهر اکران شدتا باآموزش‌های بصری این مهم محقق شود.

اکران شهری «ما آشغال نیستیم» در میادین شهر برای ترویج تفکیک زباله
یک جمع‌آوری شیک ویژه‌ی زباله‌های تفکیک شده
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد با بیان اینکه طرحی دیگری نیز برای نشان دادن ارزش واقعی زباله‌ها به ویژه زباله‌های تفکیک شده طراحی کرده‌ایم؛ بیان کرد: برای نشان دادن ارزش وطلایی بودن تفکیک زباله از مبدا درمدت زمان محدود مامورینی با با ماشین‌های فاخر ولباس‌های زیبا اقدام به جمع آوری زباله‌های تفکیک شده در سطح شهراز شهروندان خواهند کرد.
ظریف در خصوص اجرای طرح اظهار کرد: اجرای این طرح طلایی در سطح شهر، مسبب نگاه ارزشی به روند کاهش زباله و تشویق مردم به فرهنگ تفکیک زباله از مبدا خواهدشد.
وی با اشاره به اهمیت زمان اجرای این طرح با نزدیک بودن ایام عید نوروز بیان کرد: اغلب زباله‌های ایجادشده و قابل تفکیک با توجه به استقبال مردم در خصوص برپایی جشن نوروز و به اصطلاح خانه تکانی بیشتر می‌شود وامید داریم با اجرای این طرح در سطح شهر شهروندان این فرهنگ سازی انجام شود.
مسئول دبیرخانه فرهنگ شهروندی شهرداری مشهد با بیان اینکه این طرح از ۲۶ بهمن تا ۱۵ اسفند به مدت ۲۰ روز در سطح شهر اجرا خواهد شد، گفت: سامانه ارتباط تلفنی ۱۳۷، پایگاه اینترنتی دبیرخانه فرهنگ شهروندی www.booomrang.com و کانال دبیرخانه فرهنگ شهروندی @shahrvandi راه‌های ارتباط مردمی این دبیرخانه است.
انتهای پیام//ف. ف.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۲۱:۰۰ ۰۹ اسفند ۱۳۹۵
خیلی عالی است, بیشتر فرهنگ سازی کنید .
با تشکر فراوان