درخواست 14 عضو یهودی مجلس نمایندگان آمریکا برای برکناری استراتژیست ارشد ترامپ

اعضای یهودی مجلس نمایندگان آمریکا خواستار حذف استیون بنن از شورای امنیت ملی این کشور شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم‌پست، دست‌کم 14 عضو یهودی مجلس نمایندگان آمریکا از لایحه‌ای که رئیس‌جمهور این کشور را برای حذف «استیون بنن» از شورای امنیت ملی تحت فشار قرار می‌دهد، حمایت کردند.

«نیتا لوی» یکی از اعضای دموکرات در کمیته تخصیص بودجه مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد به دلیل ارتباط بنن با اقدامات یهودستیزانه در آمریکا از لایحه مذکور حمایت می‌کند.

لوی در یک پیام توییتری نوشت: «استیون بنن برای بر عهده گرفتن هیچ سمتی در کاخ سفید مناسب نیست چه رسد به عضویت در شورای امنیت ملی. او به عنوان مدیر سابق وب‌سایت خبری «بریت‌بارت» از بیگانه ستیزی و یهودستیزی حمایت می‌کند که این مسئله در جهت ارزش‌های آمریکا نیست».

استیون بنن که در حال حاضر استراتژیست ارشد ترامپ است پیش از این مدیر وب‌سایت خبری بریت‌بارت بود. به گفته مخالفان ترامپ، وی از حامیان برتری نژاد سفید است و در مطالب سایت خبری او نشانه‌هایی از یهودستیزی یافت می‌شود.

113 نماینده دموکرات کنگره از جمله 13 نماینده یهودی از لایحه مذکور حمایت کرده‌اند. هنوز نام لوی در لیست رسمی حامیان این لایحه وارد نشده ولی او در توییتر، حمایت خود از آن را اعلام کرده است. تا این لحظه، هیچ عضو جمهوری‌خواهی از این لایحه حمایت نکرده است؛ به همین دلیل احتمال تصویب آن بسیار اندک است.

 تد دویچ و جرالد ندلر –اعضای مجلس نمایندگان آمریکا- ماه گذشته درخواست اخراج استیون بنن را در نامه‌ای که به امضای 50 نماینده دموکرات رسیده بود برای دونالد ترامپ ارسال کردند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار