رئیس اداره نظارت بر بورس‌ در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

صندوق تثبت بازار سرمایه را می‌توان در مواقع ضروری استفاده کرد

رئیس اداره نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار از اهداف اولین جلسه صندوق تثبیت بازار سهام که قرار است شنبه هفته آینده (۳۰) بهمن برگزار شود خبر داد.

محسن خدابخش در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درخصوص اهدف برگزاری اولین جلسه صندوق تثبیت بازار سهام خبر داد و گفت: برگزاری این جلسه به بازار سهام کمک می‌کند، چرا که در مواقع ضروری می‌توان از این صندوق استفاده کرد.

وی ادامه داد: دراین جلسه  علی طیب نیا وزیر اقتصاد و دارایی، محمد باقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه، ولی الله سیف رییس بانک مرکزی و شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار حضور خواهند داشت.

خدابخش در ادامه تصریح کرد: صندوق تثبیت بازار سرمایه که موضوع ماده ۲۸ قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور مصوب سال ۱۳۹۴ مجلس شورای اسلامی است که اساسنامه آن نیز در همان سال در هیأت دولت به تصویب رسیده و معاون اول رئیس جمهور برای اجرا به وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار، بانک مرکزی، سازمان برنامه و بودجه و صندوق توسعه ملی ابلاغ می‌گردد.

به گفته خدابخش، منابع این صندوق بر اساس آنچه در اساسنامه آمده، به طور کلی از دو محل ردیف بودجه سنواتی دولت و دیگری منابع داخلی سازمان بورس و اوراق بهادار و همچنین اخذ یک واحد از منابع سالانه صندوق توسعه ملی و همچنین سرمایه‌گذاری این صندوق در بازار سرمایه و خرید و فروش سهام است؛ ضمن اینکه برخی کارمزدهای معاملات سهام نیز که به سازمان بورس و اوراق بهادار اختصاص یابد به این صندوق منتقل شده تا با استفاده از آن به سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف بپردازد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار