سالاری:

تخصیص بودجه مساجد و حسینیه‌های شهر تهران ناعادلانه است

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران گفت: بودجه مساجد، حسینه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر تهران ناعادلانه است.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد سالاری رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جریان بررسی لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران، سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه در حوزه هزینه‌ای اظهار داشت:  در سال 95 برای ماموریت‌های فرهنگی و اجتماعی هزار و 400 میلیارد تومان بودجه مصوب کردیم و در لایحه بودجه 96 نیز شهرداری تهران هزار و 700 میلیارد تومان برای این حوزه پیشنهاد داده است.

وی افزود: علی‌رغم تخصیص بودجه‌های قابل توجه برای ماموریت‌های حوزه فرهنگی و اجتماعی شاهد هستیم که رقم اندکی از این مبالغ برای مقاوم‌سازی، ایمنی، توسعه و تجهیز مساجد هزینه می‌شود، این در صورتی است که قسمت عمده بودجه فرهنگی و اجتماعی در محل‌ها و کدپروژه‌هایی غیر از مساجد و حسینه‌ها که محل رجوع مردم در مناسبت‌های مختلف و اقامه نماز است، هزینه می‌شود .

سالاری با اشاره به بودجه اندک تخصیص یافته به مساجد، حسینه‌ها و حوزه‌های علمیه شهر تهران افزود: متاسفانه شاهد هستیم که بخش قابل توجهی از همین بودجه اندک در مساجد و حوزه‌های علمیه خاص هزینه می‌شود، در حالی که ما در شهر تهران صدها مسجد، حسینه و حوزه علمیه داریم که سال‌های زیادی از تأسیس آن‌ها می‌گذرد و در حال ارایه خدمات فرهنگی و اجتماعی به مردم هستند اما از ایمنی لازم و حداقل امکانات ضروری محرومند. 

وی در پایان تاکید کرد: شورای شهر وظیفه دارد نسبت به تدوین شاخص‌هایی جهت توزیع عادلانه بودجه‌های مساجد و حسینه‌های شهر تهران اقدام کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار