حافظی مطرح کرد؛

تبصره ها نباید خارج از چارچوب بودجه، بار مالی ایجاد کند

رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نباید در تبصره‌ها و خارج از چارچوب بودجه، اجازه تأمین درآمد و مصرف داد.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رحمت اله حافظی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در سیصد و بیست و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران در بررسی لایحه بودجه سال 96، اظهار داشت: منابع در سه بخش درآمدها، واگذاری دارایی‌های مالی و واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای است. 

وی افزود: 40 درصد بودجه غیر نقد است که این 40 درصد فقط می‌تواند از محل دارایی‌های سرمایه‌ای که غیر نقد است، پیش‌بینی شود و نباید از واگذاری دارایی‌های مالی و درآمدهای نقد، دیده شود.

حافظی با بیان اینکه قرار بود سهم بودجه نقد به صورت پلکانی کاهش یابد، تصریح کرد: این سهم در بودجه امسال نیز 40 درصد است، در حالی که باید در سال 96 به 35 درصد کاهش پیدا می‌کرد.

رئیس کمیسیون سلامت, محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران گفت: نقش و کارکرد تبصره‌های بودجه عمدتا نظارتی است و در برخی موارد ساز و کار خاص برای تعیین اولویت و صدور مجوزها است و نباید در تبصره‌ها و خارج از چارچوب بودجه، اجازه تأمین درآمد و مصرف داد.

وی با بیان اینکه اگر درآمدی قابل پیش‌بینی است، باید در ردیف‌ها بگذاریم، در غیر این صورت باید حذف شود و نباید در تبصره‌ها دیده شود، تاکید کرد: تهران از نظر تعداد تخت و بیمارستان سوختگی به شدت دچار مشکل است. در حال حاضر کمتر از 150 تخت سوختگی در تهران داریم که حداقل به 300 تخت دیگر نیاز داریم.

حافظی با تاکید بر اینکه همان طور که به خیریه‌ها کمک می‌کنید، به احداث بیمارستان‌های سوختگی دولتی نیز باید کمک کنید، افزود: باید به بودجه بیمارستان‌های سوختگی کمک شود، در این زمینه پیشنهاد کمیسیون سلامت به صورت مکتوب ارایه شده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.