پزشكان از تخصص طب سنتى استقبال نمی‌کنند/ توسعه طب سنتى با آموزش از بهورزها تا متخصصان

معاون طب سنتى وزارت بهداشت با اشاره به استقبال كم پزشكان از رشته طب سنتى گفت: در تلاشيم با كاهش مدت طول تحصيل انگيزه پزشكان را افزايش دهيم.

پزشكان از تخصص طب سنتى استقبال نمی کنند/ توسعه طب سنتى با آموزش از بهورزها تا متخصصانمحمود خدادوست مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت در گفت و گو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به تعداد متخصصان و دانشکده‌های طب سنتی در کشور گفت: 17 رشته محل طب سنتی و 8 دانشکده در دانشگاه‌های علوم پزشکی در كشور وجود دارد و اکنون حدود 100 فارغ التحصیل متخصص طب سنتی در ايران فعالیت می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه استقبال از تخصص طب سنتی در بین پزشکان کم است، افزود: به دلیل اینکه ورود به این تخصص کمی سخت بوده و مدت زمان دوران تحصیل برای تخصص طولانی بوده پزشکان کمتر به این رشته علاقه نشان می‌دهند.
 
مدیرکل دفتر طب سنتی وزارت بهداشت ادامه داد: ما برای اینکه پزشکان رشته طب سنتی را برای تخصص انتخاب کنند، در تاش هستیم تا با حمایت وزیر بهداشت تعهدات قانونی دانش‌آموختگان طب سنتی و داروسازی سنتی به دو سال تقلیل پیدا کند تا با این روش انگیزه‌ای ایجاد کنیم که پزشکان و داروسازان از این رشته استقبال کرده و آن را انتخاب كنند.
 
وی اظهار داشت: ما معتقدیم صرفا بنا نیست که طب سنتی را از طریق متخصص فارغ‌التحصیل طب سنتی در نظام سلامت کشور نهادینه کنیم و همان گونه در قانون برنامه توسعه پیش‌بینی شده توانمندی و قابلیت‌های طب سنتی را به همه سطوح دست اندکاران نظام سلامت انتقال دهیم تا بتواند در کنار ظرفیت‌های طب رایج از طب سنتی کمک بگیرند.
 
خدادوست یادآور شد: علاوه بر پزشکان در دولت یازدهم برای توسعه طب سنتی در تلاشیم بهورزها در خانه‌های بهداشت، کارشناسان مراکز بهداشتی و درمانی و پزشکان خانواده و متخصصان بتوانند در قالب برنامه‌های متعدد آموزشی که برای آنها پیش‌بینی شده طب سنتی را در کشور نهادینه کرده و در کنار طب رایج از طب سنتی استفاده کنند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Ukraine
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
البته کار افراد بیسواد و غیرپزشک در زمینه ی طب سنتی، هم آبروی تحصیل در آن را برده است.
آخرین اخبار