خطر وجود کتاب درسی واحد برای دانش‌آموزان سراسر کشور/ حجم بالای کتاب درسی خلاقیت را کاهش می‌دهد

رییس همایش روان‌شناسی گفت: استفاده از کتاب درسی واحد برای سراسر کشور خطرناک بوده همچنین حجم بالای کتاب درسی از خلاقیت دانش‌آموزان می‌کاهد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فریبرز دُر‌تاج رییس سومین همایش ملی روان‌شناسی با بیان اینکه امروز تفاهمنامه‌ای بین سازمان نظام روانشناسی و آموزش و پرورش منعقد می‌شود، عنوان کرد: یکی از مطالبات ما شکل گیری آموزش یکپارچه در کشور است همانگونه که در بسیاری از کشورهای توسعه یافته دنیا نظامی یکپارچه برای امر آموزش افراد در نظر گرفته شده است.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: در ژاپن 240 روز برای امور آموزشی اختصاص می‌یابد که فعال‌ترین کشور در زمینه آموزش است و آمریکا با 180 روز آموزشی کمترین مدت را برای این امر اختصاص داده و در ایران با توجه به تعطیلی پنج‌شنبه مدارس تعداد روزهای آموزشی از آمریکا نیز کمتر است.

دُر‌تاج ادامه داد: با وجود این مدت زمان آموزشی در کشور اما حجم کتاب‌های درسی بیش از دو برابر کتاب‌های آمریکا است که این مسئله باعث کاهش پرورش خلاقیت ، شناسایی استعدادها و ایجاد نشدن زندگی با نشاط می‌شود.

رییس همایش ملی روانشناسی بیان کرد: یکی از خطراتی که آموزش و پرورش را تهدید می‌کند استفاده از کتاب درسی یکپارچه برای سراسر کشور بوده که برای رفع این مسئله پیشنهاد ما تشکیل تیمی در هر استان برای تولید کتاب‌های درسی منطبق با زیست بوم منطقه است.

وی اظهار داشت: اولیا باید حق انتخاب کتاب داشته باشند اما اکنون کتاب‌های کمک آموزشی که برخی از آنها بدون نظارت آموزش و پرورش تولید می‌شوند در امر تعلیم و تربیت نفوذ کرده‌اند که باید به این امر توجه شود که امیدواریم برخی از این کمبودها و مطالبات با همکاری مسئولان مربوطه برطرف شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار