عزیزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

تأکید بر اجرای کامل قوانین معطل مانده اشتغال

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: مسئولان اگر خواهان اشتغالزایی در کشور هستند، باید نظارت جدی بر اجرای قوانین معطل‌مانده در این حوزه را در دستور کار خود قرار دهند.

تأکید بر اجرای کامل قوانین معطل مانده اشتغالعبدالرضا عزیزی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اظهار داشت: از محل حذف یارانه اقشار پردرآمد، می‌توان اشتغالزایی را فعال کرد اما این امر تاکنون محقق نشده است.

وی با بیان اینکه چندین سال است که درباره اشتغالزایی و تقویت این حوزه از سوی مسئولان وعده‌هایی داده می‌شود، افزود: به نظر می‎‌رسد این وعده‌ها، تنها چشم انتظاری تمام نشدنی جوان‌های کشور را رقم زده به طوریکه بسیاری از قانون‌های مصوب شده در این بخش مانند وام 10 میلیونی، عدم بکارگیری بازنشستگان و غیره هنوز به طور کامل اجرا نشده است.

عزیزی ادامه داد: مسئولان اگر خواهان اشتغالزایی و کمک به جوانان هستند در ابتدا باید نظارت جدی بر عدم اجرای قانون‌های معطل مانده در این حوزه را انجام و با بررسی‌های دقیق علت عدم تمکین به قوانین را جستجو کنند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: دولت به راحتی می‌تواند از محل منابع حذف یارانه اقشار پردرآمد، به بخش اشتغالزایی تزریق و اعتبارات مورد نیاز را به همراه نظارت بر اجرای قوانین مصوب، مهیا کند، اما متاسفانه هر چقدر هم بودجه برای اشتغالزایی در نظر گرفته شود به دلیل بی‌توجهی به این حوزه و کم اهمیت بودن آن از منظر برخی مسئولان، این مشکل به قوت خود باقی مانده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار