انتقاد کره‌شمالی از وضع تحریم تجهیزات ورزشی علیه این کشور

­کره شمالی از تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور در زمینه تجهیزات ورزشی انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری فرانسه، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی سال 2015 وعده داده بود این کشور «طی چند سال» به یک قدرت ورزشی تبدیل خواهد شد.

پیونگ یانگ با تحریم های مختلف سازمان ملل متحد روبرو است. بر اساس قطعنامه 2270 شورای امنیت سازمان ملل متحد که ماه مارس سال گذشته به تصویب رسید، واردات تجهیزات ورزشی از جمله تجهیزات اسکی، قایق های بادبانی، کفش های کوه نوردی و حتی میزهای بیلیارد به کره شمالی ممنوع است. همچنین این ممنوعیت سلاح های مسابقات ورزشی، مهمات و کمان را نیز شامل می شود.

کانگ ریون کیل، معاون کمیته المپیک کره شمالی گفت: «تعداد اندکی از کشورهای اروپایی و شرکت های تجهیزات ورزشی آنها کورکورانه تلاش های خرابکاران را برای سیاسی کردن ورزش پیگیری می کنند.»

وی در بیانیه ای تصریح کرد: «موضوع این است که سلاح های ورزشی هرگز نمی تواند به موشک تبدیل شود همچنین نمی توان از آنها برای شلیک موشک نیز استفاده کرد.»

معاون کمیته المپیک کره شمالی افزود: «این تحریم ها در چارچوب طرح سیاسی باطلی برای منزوی کردن کره شمالی و ممانعت از حضور ما در رقابت های بین المللی مانند رقابت های المپیک است. این اقدام شنیع، غیرقانونی و غیراخلاقی است.»

تحریم های ماه مارس سال گذشته پس از چهارمین آزمایش هسته ای کره شمالی اتخاذ شد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار