کرمانشاه؛

راه اندازی 91 واحدصنعتی دراستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: امسال 91 طرح نیمه تمام صنعتی در استان تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ نعمت‌الله حقیقی با اشاره به راه‌اندازی و تکمیل 91 واحد صنعتی در استان از ابتدای امسال تاکنون اظهار کرد: راه‌اندازی این واحدها زمینه ایجاد شغل برای 1500 نفر را فراهم کرده است.

به گفته این مسئول، برای تکمیل این 91 طرح 180 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی همچنین از فعالیت هزار و یکصد و یازده واحد صنعتی دارای پروانه بهره‌برداری در استان کرمانشاه یاد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به شناسایی 240 واحد صنعتی راکد در استان کرمانشاه، تاکید کرد: با تلاش‌های صورت گرفته 47 مورد از این واحدها به چرخه تولید بازگشته‌اند.

حقیقی تصریح کرد: از این 47 واحدی که به چرخه تولید برگشته‌اند، تنها یک واحد آن از طریق اخذ وام از بانک عامل مشکلات خود را حل کرده و جای تاسف دارد که سیستم مالی پس از انقلاب، با موضوع بسیار مهم و حساس تولید اینگونه انقباضی عمل می‌کند.

وی در ادامه به فعالیت‌های معدنی و وضعیت معادن استان کرمانشاه نیز اشاره کرد و افزود: در دنیا تنها شش کشور هستند که منابع قیر طبیعی دارند که کشور ایران سومین کشور از این نظر است و کرمانشاه به عنوان اولین استان کشور در زمینه معدن قیر طبیعی به شمار می آید.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به افتتاح شرکت پارس بیتومین که در کار استخراج، فراوری و صدور قیر طبیعی فعالیت دارد در دهه مبارک فجر امسال، خاطر نشان کرد: برای تکمیل و به بهره برداری رسیدن این طرح 50 میلیارد تومان سرمایه گذاری شده و برای 40 تا 50 نفر هم اشتغالزایی داشته است.

حقیقی به مطالبات مردم استان کرمانشاه در زمینه‌های صنعتی و اقتصادی اشاره کرد و گفت: از جمله مطالبات مردم استان طرح خودروسازی است که از سال 90 مطرح بوده و هم اکنون پیشرفت خوبی دارد و با پیگیری‌هایی که انجام می‌شود، صنعت خودروسازی در استان کرمانشاه در ابتدای سال 96 به بهره برداری خواهد رسید.

به گفته این مسئول، در آینده نزدیک طرح‌های بزرگ دیگری مثل "ایلیا ذرت" و "قوطی سازی" نیز به بهره برداری خواهند رسید که به صورت مستقیم و غیر مستقیم تا دو هزار نفر اشتغالزایی دارند.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار