تبریز؛

توزیع 10 هزار اصله نهال رایگان در تبریز

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز از توزیع 10 هزار اصله نهال رایگان به مناسبت هفته درختکاری در پارک بزرگ ائل گلی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حسن زاده با تاکید بر بسترسازی برای توسعه مشارکت‌های شهروندی در حوزه فضای سبز گفت: آماده‌ایم طی هفته درختکاری با تامین و توزیع نهاده‌های گیاهی مورد نیاز، بسترهای مشارکت‌های شهروندی در حوزه فضای سبز را توسعه دهیم.
حسن‌زاده با اشاره به تنوع برنامه های هفته منابع طبیعی و درختکاری ، تصریح کرد: برنامه های پیش بینی شده از سوی سازمان پارک‌ها و فضای سبز تبریز برای این هفته، در سه نوع اعم از برنامه های سمبلیک، برنامه های عمومی و برنامه های مبنی بر توسعه فضای سبز استوار است.
وی ادامه داد: طی هفته منابع طبیعی 10 هزار اصله نهال به طور رایگان در تفرجگاه ائل گلی کاشته می شود و همچنین برنامه ریزی های لازم توزیع نهاده در سطح مناطق نیز صورت گرفته است که جزئیات آن طی روزهای آتی اعلام می‌شود.
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز همچنین با بیان اینکه این هفته بهترین فرصت برای آشتی شهروندان با فضای سبز و منابع طبیعی است، گفت: سازمان پارک‌های شهرداری تبریز در همین راستا توزیع رایگان نهال را در دستور کار قرار داده است.
وی درختکاری و نگهداری از گیاه را هنر، علم و تخصص دانسته و افزود: باید گونه های مختلف را بشناسیم و بدانیم در چه زمان و مکانی چه نوع گونه ای را بکاریم و حتی پس از کاشت نیز نگهداری از گونه را فراموش نکنیم.
حسن زاده در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم موقعیت سنجی فیزیکی و منطقه‌ای در کاشت یک درخت، تصریح کرد: اگر امروز درختی می‌کاریم باید سایر عناصر را نیز در نظر داشته باشیم وگرنه سال‌ها بعد نیز مثل امروز شاهد خیابان‌هایی خواهیم بود که به اشتباه در آن‌ها درختکاری شده است و امروز مجبوریم به خاطر راهگشایی این درختان را جا به جا کنیم.
وی همچنین با اشاره به رویکرد سازمان پارکهای تبریز بر کاشت درختان بومی و مناسب با اقلیم منطقه، گفت: همان طور که می بینیم در چند سال اخیر شاهد خشک شدن درختان در سطح شهر نیستیم چرا که تلاش شده گونه‌های مناسب در منطقه کاشته شود.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.