تبریز؛

توزیع 3000 نهال رایگان بین شهروندان تبریزی

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پارکها و فضای سبز تبریز از توزیع سه هزار نهال رایگان بین شهروندان تبریزی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛کوشکسرا این حجم انبوه از کاشت درخت را در راستای تحقق بخشیدن نهضت درختکاری تبریز عنوان کرد و گفت: با توجه به تاکید دکتر صادق نجفی شهردار تبریز برای توسعه درختکاری، برنامه ریزی های انجام یافته در این خصوص توسط سازمان پارکها و فضای سبز تبریز با جدیت تمام در حال اجرا است .

وی افزود: همچنین طی این مدت تعداد ۳۳ هزار بوته از انواع درختچه های زینتی از جمله زرشک در راستای توسعه فضای سبز منطقه هفت شهرداری تبریز کاشته شده است .

کوشکسرا ادامه داد: در این بین عملیات کاشت ۲۵ هزار بوته از ارقام ردیفی نیز جهت زیباسازی و کمک به رشد فضای سبز از ابتدای سال جاری تا کنون در سطح این منطقه انجام یافته است .

معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پارکها و فضای سبز تبریز تصریح کرد: پیرو سیاستهای کلی شهرداری کلانشهر تبریز و نامگذاری امسال به عنوان سال توسعه فضای سبز، افزایش درختکاری و فضای سبز برای استفاده مناسب از فضاهای سبز شهری همچنین عملیات جوان سازی پارک ها با جایگزینی و کاشت نهال های جدید به جای درختان خشک شده به عنوان یکی از اولویت های اصلی توسعه تلقی شده است .

وی با اشاره به اینکه اقدامات نهضت درختکاری تبریز به خوبی و طبق برنامه پیش بینی شده در حال اجرا است، گفت: مناطق با توجه به برنامه مصوب، در این زمینه اقدام کرده اند و این اقدامات در سطح شهر بسیار محسوس است به طوری که شهروندان می توانند تحولات کاشت درخت و درختچه در تبریز را مشاهده کنند .

کوشکسرا با اشاره به نوع گونه های کاشته شده در این طرح بزرگ، یادآور شد: این گونه ها عمدتا درختان بومی و سازگار با منطقه از جمله اقاقیا، کبوده، زبان گنجشک، چنار، سنجد و... هستند و یا حداقل درختان سازگار با درختان موجود در خیابان های شهری را شامل می شوند چرا که نمی خواهیم ناهمگونی با سایر درختان ایجاد شود .
 
معاون هماهنگی امور مناطق سازمان پارکها و فضای سبز تبریز در پایان از توزیع سه هزار اصله نهال جهت کمک به ارتقا فرهنگ کاشت درخت، توسط شهرداری منطقه هفت تبریز بین شهروندان تبریزی خبر داد .

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.