دعوت پوتین از رئیس‌جمهور جدید آلمان برای سفر به روسیه

ولادیمیر پوتین از رئیس‌جمهور جدید و ضدترامپِ آلمان برای سفر به روسیه دعوت به‌عمل آورد.

دعوت پوتین از رئیس‌جمهور جدید آلمان برای سفر به روسیهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از ایندیپندنت، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه، امروز (یک‌شنبه)، انتصاب «فرانک والتر اشتاین‌مایر»، را به عنوان رئیس‌جمهور جدید آلمان تبریک گفت و از این سیاستمدار مخالف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور جدید آمریکا، برای سفر به روسیه، دعوت به‌عمل آورد. دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین با اعلام این خبر افزود پوتین در دعوتنامه خود، ابراز امیدواری کرده ادامه گفتگوهای سازنده میان دو کشور ادامه یابد. 

پوتین همچنین درخصوص توسعه روابط میان دو کشور و گسترش همکاری‌های مؤثر و سازنده در دوران ریاست‌جمهوری اشتاین‌مایر ابراز امیدواری کرده است.     

مجمع ویژه فدرال آلمان  امروز (یک‌شنبه)، اشتاین‌مایر را به عنوان رئیس‌جمهور جدید این کشور انتخاب کرد. البته لازم به ذکر است که این سمت در آلمان بیشتر جنبه تشریفاتی دارد و رئیس‌جمهور در عمل از اختیارات چندانی برخوردار نیست. 

فرانک والتر اشتاین‌مایر در مقام وزارت امور خارجه آلمان به علت رک گویی‌های خود مشهور شد و سال گذشته انتقادات صریحی را متوجه «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، کرد. اشتاین‌مایر در بحبوحه مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، ترامپ را که نامزد جمهوری‌خواهان بود «واعظ نفرت» توصیف کرد. وی اخیرا در نشستی در مونیخ تاکید کرد: «من به عنوان رئیس جمهور آلمان تلاش خواهم کرد تا تعدیل کننده گرایش نامحدود به ساده‌انگاری باشم شاید این بهترین پادزهر برای عوام‌گرایی (پوپولیسم) باشد.» 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار