تبریز؛

فارغ التحصیلی نخستین دانشجوی دکتری برنامه‌ریزی درسی

اولین دانشجوی دکتری رشته برنامه‌ریزی درسی با دفاع از رساله خود در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی فارغ‌التحصیل این دانشگاه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛محمدرضا عزتی با دفاع از رساله دکتری خود تحت عنوان " طراحی و اعتبارسنجی الگوی مطلوب برنامه درسی آموزش فناوری برای دوره آموزش عمومی (پایه‌های 9- 1) " با راهنمایی دکتر یوسف ادیب، استاد دانشکده علوم تربیتی و روان‌شناسی، مشاوره دکتر اسکندر فتحی‌آذر و دکتر فیروز محمودی به ترتیب استاد و استادیار دانشگاه تبریز، با کسب درجه عالی موفق به پایان تحصیلات خود در این رشته در مقطع دکتری شد.
این دانش آموخته دانشگاه تبریز هدف از مطالعه خود را طراحی و اعتبارسنجی برنامه آموزشی فناوری برای دوره تعلیمات آموزش عمومی ذکر کرد و گفت: آموزش فن‌آوری یک عنوان آشنا در سطح بین‌المللی برای حوزه‌ای از یادگیری در دوره عمومی آموزش و پرورش است و با رشد سریع فناوری و تغییر ماهیت کار و زندگی، امروزه الگوی آموزش فناورانه جایگزین الگوی فنی و حرفه‌ای شده است و در سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش نیز " کار و فناوری " به عنوان یکی از زیرساخت‌های یادگیری تعریف شده است.
عزتی، روش مورد استفاده را از نوع طرح‌های آمیخته کمی و کیفی عنوان کرد و اظهار داشت: در بخش کمی از روش پیمایش و تحلیل محتوا و در بخش کیفی از روشهای سنتز پژوهی، پدیدارشناختی، و تحلیلی و استنتاجی استفاده گردیده است و در نهایت براساس داده‌ها الگوی مطلوب برنامه درسی آموزش فنآوری برای دوره آموزش عمومی طراحی گردیده و اعتبار آن مورد تایید متخصصان موضوع قرار گرفته است.
وی با اشاره به نتایج حاصله از این طرح افزود: بسترسازی آموزش های سواد فناوری و فراهم کردن مقدمات ورود دانش‌آموزان به آموزش فنی و حرفه‌ای و تلفیق آموزش های شهروندی و فنی و حرفه ای از نتایج حاصله این طرح است.
دانش آموخته دانشگاه تبریز، ابراز امیدواری کرد که الگوی مذکور خلأ موجود در نظام آموزش عمومی را پر نموده و مورد استفاده دست‌اندرکاران قرار گیرد.
همین گزارش حاکیست: داوری این رساله را دکتر موسی پیری دانشیار دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، دکتر علی ایمان‌زاده استادیار دانشگاه ملایر و دکتر داوود طهماسب‌زاده استادیار دانشگاه تبریز بر عهده داشتند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.