شرایط خاص شطرنج بازان برای صعود به دور دوم

قوانین خاصی برای شطرنج بازان در مسابقات قهرمانی زنان جهان برای صعود به دور دوم اتخاذ شده است.

شرایط خاص شطرنج بازان برای صعود به دور دومبه گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان دور نخست مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان از روز گذشته با حضور 63 بازیکن به میزبانی کشور مان آغاز شد که 3 نماینده کشورمان در این مسابقات حضور دارند.

ازبین سه بازیکن ایرانی  که در این مسابقات حاضر شدند تنها میترا حجازی پور ،خودش سهمیه حضور در این مسابقات را به دست آورد اما دو نماینده دیگر به دلیل میزبانی کشور مان از طرف فدراسیون جهانی سهمیه کسب کردند. 

در دور اول این مسابقات میترا حجازی پور تنها نماینده پیروز کشورمان بود. آتوسا پور کاشیان مقابل حریف با تجربه آلمانی به تساوی دست یافت که سابقه قهرمانی در اروپا و مسابقات کشورش دارد.

سارا سادات خادم الشریعه که با شطرنج باز نه چندان مطرح گرجستانی بازی کرد در حالی که همه انتظار پیروزی وی در این مسابقه را داشتند در کمال ناباوری حذف شد و شانس صعودش به مرحله بعدی را سخت کرد.

دور نخست مسابقات شطرنج قهرمانی زنان جهان امروز در مرحله دوم پیگیری می شود تا تکلیف بازیکنان صعود کنند به مرحله بعد مشخص شود.

اما صعود بازیکنان به مرحله دوم در صورتی در هر دو بازی پیروز نشوند قوانینی دارد.

 قوانین مسابقات شطرنج قهرمانی جهان

بدین ترتیب طبق قانون فیده امروز بازیکنان با رنگ مهره معکوس به مصاف یکدیگر می روند. در صورت تساوی دو بازیکن در مجموع دو دیدار ، فردا بازی های پلی آف به صورت زیر برگزار خواهند شد.


ابتدا قرعه کشی رنگ های مجددا به همراه دو بازی با کنترل زمان سریع 25 دقیقه به علاوه 10 ثانیه افزایش زمان به ازای هر حرکت برگزار خواهد شد .

در صورت تساوی مجدد در این دو دیدار ،پس از قرعه کشی مجدد رنگ ها دو بازی سریع با کنترل زمان 10 دقیقه به علاوه 10 ثانیه افزایش زمان به ازای هر حرکت بین دو بازیکن صورت خواهد پذیرفت. 

اگر بازی باز هم به نتیجه تساوی کشیده شد ، دو بازی برق آسا به همراه قرعه کشی مجدد رنگ ها با کنترل زمان 5 دقیقه به علاوه 3 ثانیه افزایش زمان به ازای هر حرکت انجام خواهد شد.

در صورتی که این دو دیدار هم برنده ای نداشت یک بازی رستاخیز با کنترل زمان 5 دقیقه برای سفید و 4 دقیقه برای سیاه برگزار می شود در صورتی که بازی از حرکت شصتم عبور کند از حرکت شصت و یکم به ازای هر حرکت 3 ثانیه به زمان باقیمانده اضافه خواهد شد که در صورت تساوی، بازیکن با مهره سیاه به مرحله بعد صعود خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار