کرمان؛

شناسنامه دار شدن کودکان مجهول الهویه کرمانی

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:قابل قبول نیست در نظام مقدس جمهوری اسلامی تعدادی از کودکان مجهول الهویه ایرانی بدون سجل هویتی(شناسنامه) زندگی کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد در نشست مشترک با مدیرکل بهزیستی و مدیر کل ثبت احوال کرمان که با حضورکارشناسان و دادستان مرکز استان در محل سالن کنفرانس حوزه ریاست دادگستری کرمان برگزار شد،گفت:ضرورت دارد وضعیت سجل هویتی تمامی کودکان ایرانی فاقد شناسنامه در استان کرمان هرچه زودتر مشخص گردد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان اولویت بندی در رسیدگی به امور اجتماعی را مهم برشمرد وافزود:رسیدگی به مشکلات و مسائل اقشار آسیب پذیر جامعه باید در صدر فهرست اولویت بندی در هر دستگاهی قرار گیرد.

این مقام ارشد قضائی استان یادآور شد:هرگاه در بین مدیران ارشد دستگاه ها،ادارات و نهادهای مختلف دولتی هماهنگی و تعامل وجود داشت موفقیت نیز حاصل شده است و بایستی در امور چند بعدی دستگاه ها وادارات به طور هماهنگ در ابعاد مختلف حرکت نمایند تا به هم افزایی لازم دست یابیم .

عباس صادق زاده،مدیرکل بهزیستی استان کرمان نیز با ارائه گزارشی از آخرین وضعیت کودکان مجهول الهویه ایرانی فاقد سجل هویتی(شناسنامه)در استان کرمان،گفت:در حال حاضر این کودکان و نوجوانان که تمامی آنها زیر 18سال سن دارند در مراکز بهزیستی استان نگهداری می شود.

حسین زین الصالحین مدیر کل ثبت احوال استان کرمان صدور سجل هویتی(شناسنامه)را از وظایف این سیستم دانست و تصریح کرد:همواره در انجام بسیاری از امور نیازمند حمایت دستگاه قضائی هستیم که خوشبختانه این حمایت ها وهمکاری ها در استان کرمان وجود دارد.

در انتهای این جلسه مصوب گردید تاپایان اردیبهشت 96برای تمام کودکان مجهول الهویه کرمانی بدون سجل هویتی(شناسنامه) در کرمان از سوی اداره کل ثبت احوال استان شناسنامه صادر گردد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار