کرمان؛

راه‌اندازی تلفن گویای قصه‌گویی با گویش محلی در کرمان

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان گفت: قصه‌های ایرانی اسلامی با گویش‌های محلی از طریق تلفن گویا برای کودکان و نوجوانان کرمانی روایت می‌شود.

 راه‌اندازی تلفن گویای قصه‌گویی با گویش محلی در کرمانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  به نقل از روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، محسن روحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان آمادگی کانون را برای راه‌اندازی تلفن گویای قصه‌گویی در کرمان اعلام کرد.

وی در ادامه بیان کرد : به پیشنهاد کانون، قصه‌های ایرانی اسلامی با گویش‌های محلی از طریق تلفن گویا برای کودکان و نوجوانان کرمانی روایت می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان قصه‌گویی را یکی از فعالیت‌های کلیدی و اصلی کانون  دانست و گفت: قصه‌گویی در کانون قدمتی 50 ساله برابر با قدمت تاسیس این مجموعه را دارد.

وی با اشاره به اینکه قصه‌گویی یک فعالیت آموزشی است که به صورت غیر مستقیم مفاهیم اخلاقی و اسلامی را در قالب جذاب به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند، بیان کرد: پیوست این فعالیت جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در کشور است که نوزدهمین دوره آن نیز بهمن ماه سال جاری برگزار می‌شود و علاوه بر مربیان کانون قصه‌گویان بین‌المللی و علاقه‌مندان به این هنر کهن ایرانی نیز می‌توانند در این رقابت فرهنگی شرکت کنند.

روحی با بیان اینکه تلفن گویای قصه‌گویی یک حرکت اجتماعی و فرهنگی است که پیش از این نیز در کشور اجرا شده است، افزود: مشارکت کانون در اجرای این طرح وجوه متفاوتی را به دنبال خواهد داشت، چرا که مربیان کانون خود تولید کننده محتوای قصه‌ها هستند.

روحی تصریح کرد: مربیان کانون علاوه بر بهره‌گیری از کتاب‌ها و قصه‌های موجود این توانایی را دارند تا بنا به خواسته و علایق مخاطب قصه‌ها را برای گروه‌های سنی پنج تا 17 سال تولید کنند.

وی قصه‌گویی مناسبتی را از دیگر وجوه تمایز تلفن گویای قصه‌گویی در کرمان عنوان کرد و گفت: کانون همچنین آمادگی دارد قصه‌هایی را با مضمون مناسبت‌های ملی و مذهبی تولید و آماده کند تا در مناسبت‌های مختلف برای مخاطبان پخش شود.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.