مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی ؛

احداث شش اقامتگاه بوم‌گردی در آذربایجان غربی

به منظور حمایت و توسعه صنعت گردشگری شش اقامتگاه بوم‌گردی و چند مجتمع‌خدماتی و رفاهی بین راهی در آذربایجان غربی احداث می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛جلیل جباری به بخشی از فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی در حوزه سرمایه‌گذاری اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور حمایت از صنعت گردشگری، مجتمع‌های رفاهی و خدماتی بین راهی در آذربایجان غربی احداث می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: بدین منظور تفاهم‌نامه‌ای با سازمان حمل و نقل و پایانه‌ها منعقد شده که بر اساس آن دو مجتمع خدماتی رفاهی برای اخذ تسهیلات به سازمان معرفی شده‌اند و برای یه مجتمع خدماتی رفاهی نیز موافقت اولیه صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: برای توسعه گردشگری روستایی نیز از احداث اقامتگاه بوم‌گردی و اجرای زیر ساخت‌های لازم در روستاهای هدف گردشگری حمایت می‌شود.

جباری بیان کرد: برای توسعه گردشگری روستایی و حمایت از احداث اقامتگاه بوم گردی، برای ایجاد و تبدیل شش اقامتگاه بوم‌گردی در شهرستان‌های ارومیه، پیرانشهر، سردشت، و اشنویه تسهیلات بانکی مصوب و در مرحله تکمیل پرونده تسهیلاتی هستند.

وی گفت: برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های گردشگری در روستاها و مناطق نمونه گردشگری استان، تکمیل کمپینگ‌ها و مجتمع‌های خدماتی بین راهی، پروژه‌هایی تعریف و تصویب شده‌اند که در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز عملیاتی می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی افزود: زیرسازی، بهسازی و ساماندهی راه‌ها و تأمین روشنایی مسیرهای دسترسی به مناطق نمونه گردشگری از دیگر اقدامات حمایتی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی است.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.