ترامپ: هزینه ساخت دیوار مکزیک را کاهش می‌دهم

پس از برآورد کارشناسان در خصوص هزینه بالای ساخت دیوار در مرز مکزیک، ترامپ اعلام کرد می تواند هزینه آن را پس از مذاکره کاهش دهد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (شنبه) در واکنش به اخبار مربوط به هزینه بالای ساخت دیوار مکزیک گفت پس از آنکه وارد مذاکره شود، هزینه آن را کاهش خواهد داد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: "من متوجه شده ام که هزینه ساخت دیوار مکزیک از آنچه تصور می شد بیشتر خواهد بود. اما من هنوز در این خصوص وارد مذاکره نشده ام. زمانی که وارد مذاکره شوم، درست همانند جنگنده های F-35 و برنامه ساخت ایر فورس وان (هواپیمای شماره یک نیروی هوایی آمریکا)، هزینه ساخت دیوار را بسیار کاهش می دهم."

روز پنجشنبه خبرگزاری رویترز در مطلبی نوشت ساخت دیوار در امتداد مرز مکزیک و آمریکا بیش از 21 میلیارد و 600 میلیون دلار هزینه بر خواهد داشت و از رقم 12 میلیارد دلاری که ترامپ در تبلیغات خود ذکر کرده بود، فراتر رفته است. 

ترامپ پیشتر اعلام کرده بود که مکزیک باید هزینه ساخت این دیوار را بپردازد. این درحالیست که مقامات مکزیک اعلام کرده اند چنین هزینه ای را پرداخت نخواهند کرد.

ترامپ پیشتر نیز  از هزینه های بالای تولید جنگنده F-35 در حساب توییتر خود انتقاد کرده بود. پس از آن، مدیر عامل شرکت هوافضا و تجهیزات نظامی "لاکهید مارتین" اعلام کرد هزینه های ساخت این جنگنده را کاهش می دهد. ترامپ همچنین از هزینه سرسام آور ساخت هواپیمای شماره یک رئیس جمهور انتقاد کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار