گناوه:

برگزاری همایش «کی و با کی ازدواج کنم؟»

همایش «کی و با کی ازدواج کنم؟» روز چهارشنبه 20/11/95 در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با همکاری واحد سلامت خانواده و سلامت جوانان و نوجوانان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه برگزار شد.

برگزاری همایش «کی و با کی ازدواج کنم؟»
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، همایش «کی و با کی ازدواج کنم؟» با هدف ازدواج سالم و سلامت باروری با حضور جوانان شهرستان گناوه برگزار شد.

ازدواج، تضمین کننده آینده زن و مرد است

معاون شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه با اشاره به اهمیت ازدواج در زندگی آینده‌ی مردان و زنان، اظهار داشت: مردان و زنان باید بهترین دقت را داشته باشند تا بهترین شریک را برای زندگی خود انتخاب کنند.

علیرضا یوسفی افزود: در امر ازدواج زن و مرد باید همدیگر را درک کنند و از تفاوت‌ها، یک تفاهم برای زندگی شیرین خود بسازند و به یک سری از اولویت‌ها توجه کنند.

برخورداری نسبی از هوش عاطفی، عامل موثر در ازدواج

مدرس سلامت روان با اشاره به دلیل ازدواج‌های امروزی بیان داشت: جذابیت جسمانی، عشق و علاقه که امروزه مهمترین علت بسیاری از ازدواج‌ها در جامعه هستند، تکیه‌گاه محکمی برای صمیمیت دراز مدت نیست.

خاتون باباحسنی با بیان اینکه فاکتورهای مهم‌تری برای موفقیت یک ازدواج وجود دارد، افزود: با اینکه فاکتورهای قدرتمندی که قادرند تا حد زیادی موفقیت یک ازدواج را پیش‌بینی کنند در دست است، اما جوانان در بحبوحه نامزدی و آشنایی با تمرکز بر عشق و عاشقی به شدت کم ملاحظه شده و فاکتورهای مهم طوری نادیده گرفته می‌شوند که می‌توانند انحراف از معیارهای مهم را برای جوانان رقم زده و دوام ازدواج را به خطر اندازند.

وی ضمن اشاره به تاثیرات مخرب عوامل کم اهمیت و زودگذر بر ازدواج، ادامه داد: با تمرکز بر عوامل کم‌اهمیت و زودگذر، عوامل مهم و دارای تاثیرات با دوام‌تر به راحتی نادیده گرفته می‌شود و ازدواج بر مبنای عواملی صورت می‌گیرد که منشاء چالش‌های بعد و جدایی خواهد بود.

باباحسنی با تاکید بر کلیدی‌ترین عامل موثر در پایداری رابطه، تصریح کرد: برخورداری نسبی از هوش عاطفی یا هیجانی کلیدی‌ترین عامل موثر در پایداری رابطه است، یعنی به معنی استفاده بهینه از هیجانات و توان مدیریت آنها در موقعیت‌های مختلف با خودکنترلی و توان خودگردانی است، به‌طوری که برخورداری نسبی از رشد عاطفی یا پختگی موجب می‌شود زوجین بتوانند احساسات خود را طوری مدیریت کنند که ضمن چالش جهت احقاق طلب حق و حقوق خود، آسیبی به خود وارد نکنند.

این مدرس خاطر نشان کرد: یکی دیگر از نکاتی که در امر ازدواج بسیار مهم به نظر می رسد، توجه به تشابهات در زمینه فاکتور هایی مانند: علایق و عادات و همچنین نزدیک بودن سطح انرژی و تقریبا توافق نسبی روی ارزشهای مشترک عوامل قوی پیش بینی کننده صمیمیت نسبتا طولانی بین زوجین می باشد.

سن بالا رابطه مستقیمی بر باروری دارد

متخصص اعصاب و روان شهرستان گناوه نیز با اشاره به اینکه ازدواج یک امر زمان‌مند است افزود: ازدواج ظرف زمانی مناسب خودش را دارد، بنابراین اگر ازدواج به تاخیر بیفتد یعنی در زمان مناسب خودش واقع نشود میتواند آسیب های فردی و اجتماعی مانند: تاثیر بر رشد جمعیت، گرایش بیشتر به مهاجرت، تضعیف نهاد خانواده و افسردگی را به همراه داشته باشد.

زینب کشوری با بیان اینکه بالا رفتن سن ازدواج باعث تک فرزندی می‌شود گفت: تک فرزندی داراری معایب بسیاری است به‌طوریکه طبق تحقیقات 80 درصد از کسانی که تک فرزند هستند در آینده با  مشکلاتی همچون( منزوی بودن، تخیلاتی بودن و آنچنان رشدی مانند هم سن وسالهای خود ندارند) روبرو هستند که اگر دارای برادر و یا خواهر بودند این مسائل و مشکلات گریبان گیر آنها نمی شد.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.