هشدار کارشناسان درخصوص احتمال رویارویی چین و آمریکا در دریای جنوبی چین

کارشناسان آمریکایی درخصوص احتمال رویارویی پکن و واشنگتن در دریای جنوبی چین هشدار دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، کارشناسان آمریکایی هشدار دادند افزایش تنش ها میان پکن و واشنگتن درخصوص دریای جنوبی چین به رویارویی دو کشور خواهد انجامید.

در حالی که مقامات ارشد دولت آمریکا توجه خود را به حضور نظامی چین در منطقه معطوف کرده اند، احتمال رویارویی واشنگتن و پکن در دریای جنوبی چین روز به روز بیشتر می شود.

پیش از این، «رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا و «استیو بنن» مشاور ارشد ترامپ اظهار داشتند اقدامات پکن در دریای جنوبی چین احتمال آغاز جنگ در این منطقه را تشدید می کند.

واکنش آمریکا به مناقشات دریای جنوبی چین حاکی از تغییری چشمگیر در سیاست خارجی این کشور پس از روی کار آمدن ترامپ است؛ البته چنین امری دور از انتظار نبود. ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود سیاست خارجی تهاجمی‌تری نسبت به اوباما اتخاذ کند؛ به ویژه در قبال پکن و اقدامات آن در دریای جنوبی چین.

دو اندیشمند آمریکایی در گزارش خود در اندیشکده منافع ملی نوشتند: «پاسخ آمریکا به اقدامات پکن در دریای جنوبی چین برای تغییر رفتار این کشور کافی نبوده است. مقابله با رفتار چین یک آزمون کلیدی برای نشان دادن تعهد آمریکا در قبال کشورهای این منطقه است.»


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار