اردبیل؛

مشارکت بخش خصوصی در هدایت گردشگران سلامت اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: بخش خصوصی در هدایت گردشگران سلامت استان مشارکت می کند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوانازاردبیل؛کریم حاجی‌زاده در پاسخ به اقدامات این مجموعه برای توسعه گردشگری سلامت استان اظهار کرد: با تعدادی از شرکت‌های بخش خصوصی جهت هدایت و راهنمایی مسافران سلامت مذاکره شده است.

وی افزود: در کمیته‌های تخصصی گردشگری این طرح عنوان و درنهایت دو شرکت جهت استقرار در آذربایجان و هدایت مسافران سلامت به استان اردبیل انتخاب شدند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد: روزانه هزار تا هزار و ۵۰۰ مسافر آذری از مرز بیله سوار وارد ایران می‌شود که بررسی‌ها نشان می‌دهد اغلب با هدف درمان به کشور ایران سفر می‌کنند.

حاجی‌زاده گفت: افزایش ارزش پول آذربایجان، کیفیت خدمات درمانی در اردبیل و نزدیکی باکو به اردبیل از جمله دلایل سفر به قصد درمان است.

وی افزود: با این وجود بخشی از مسافران به شکل صحیح هدایت نمی‌شدند و به استان‌های دیگر سفر می‌کردند که در نظر داریم با مشارکت بخش خصوصی نسبت به هدایت مسافران سلامت اقدام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی استان با اشاره به ساماندهی ناوگان حمل‌ونقل پایانه بیله سوار نیز تصریح کرد: در واقع پیش از این رانندگان فاقد صلاحیت مسافران را به شهرهای دیگر هدایت می‌کردند که این مشکل نیز با هدایت صحیح مسافران رفع شده است.

حاجی‌زاده گفت: شرکت‌ها نسبت به معرفی پزشکان با همکاری علوم پزشکی و همچنین مراکز درمانی اقدام می‌کنند و می‌توانند متناسب با نیاز گردشگر مناسب‌ترین گزینه درمانی را معرفی کنند.

وی افزود: با توجه به ضرورت ساماندهی مسافران سلامت انتظار می‌رود تعداد شرکت‌ها افزایش یابد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.