ارومیه؛

راه اندازی 2500 میلیارد ریال واحد صنفی در آذربایجان غربی

2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات برای راه اندازی واحدهای صنفی جدید در استان اختصاص یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به احیای واحدهای صنفی نیمه فعال در آذربایجان غربی افزود: با اعطای این تسهیلات قرار است برای پنج هزار نفر شغل جدید در صنوف مختلف ایجاد شود.

محمد دهقان با اشاره به ایجاد 900 شغل جدید از ابتدای سال تاکنون در آذربایجان غربی اضافه کرد: تاکنون 220 واحد صنفی برای اخذ تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده و 26 واحد از آنها حدود پنج میلیارد ریال تسهیلات دریافت کردند.

وی اظهار کرد: در ماه گذشته ضمن بررسی پیش‌نویس تفاهم ‌نامه احداث مجتمع صنفی خدمات خودرویی ارومیه با مشارکت بخش خصوصی، نحوه عقد قرارداد خرید زمین و سرمایه‌گذاری احداث مجتمع صنفی خدمات فنی خودرو مورد بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: در آذربایجان ‌غربی برابر آمار موجود و بررسی های انجام شده سالانه 289 هزار مترمربع انواع فرش‌های دستباف در سبک های قبا، ماهی، نقشه، افشار و فرش تمام ابریشم توسط در ابعاد و نقوش و رنگ آمیزی های متنوع تولید می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی اضافه کرد: بر اساس آمار و اطلاعات موجود در این استان 72 هزار و 321 نفر بافنده دائمی به بافت فرش اشتغال دارند که ارزش کل تولیدات فرش در سال گذشته به پنج هزار و 800 میلیارد ریال رسیده است.

انتهای پیام /ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.