یاسوج؛

افزایش 2/5 برابری بودجه عمرانی استان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بودجه طرح‌های عمرانی استان در دولت یازدهم به بیش از 2/5 برابر افزایش‌ یافته است.

به گزارش گروه  استان های باشگاه خبرنگاران جواناز یاسوج؛حسن نوروزی گفت: بودجه تخصیص‌یافته به طرح‌های عمرانی در سال 1392، سه هزار میلیارد ریال بود، درحالی‌که سال جاری هفت هزار و 600 میلیارد ریال بودجه طرح‌های عمرانی در کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یافت. 

وی با اشاره به اینکه اعتبار طرح‌های عمرانی و اقتصادی این استان در سال 1396 بیش از 10 هزار میلیارد ریال است چشم‌انداز توسعه در کهگیلویه و بویراحمد را روشن ارزیابی کرد. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد از اختصاص 93 درصد از بودجه تصویب شده سفر رئیس‌جمهوری برای سال 1395 در این استان خبر داد. 

نوروزی بیان کرد: 9 هزار و 660 میلیارد ریال به طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی و اقتصادی کهگیلویه و بویراحمد در سفر مرداد سال جاری هیات دولت مصوب شد که پنج هزار و 890 میلیارد ریال آن برای سال 1395 تصویب شده بود. 

نوروزی میزان بودجه اختصاص‌یافته از سفر هیات دولت در این استان را پنج هزار و 470 میلیارد ریال ذکر کرد. 

وی گفت: 3 هزار و 770 میلیارد ریال دیگر اعتبار در سفر ریاست جمهوری برای کهگیلویه و بویراحمد در سال آینده نظر گرفته شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در دولت تدبیر و امید 23 هزار و 900 میلیون ریال برای توسعه این استان هزینه شده است که بخش عمده‌ای از آن برای طرح‌های افتتاحی بوده است. 

نوروزی نسبت طرح‌های افتتاحی به کلنگ زنی در دولت یازدهم را 6 به یک عنوان کرد و افزود: بر اساس آمار موجود در برابر هر 6 طرح بهره‌برداری شده یک طرح عمرانی نیز عملیات اجرایی آن آغاز شده است. 

وی از افتتاح یک هزار و 555 طرح عمرانی و اقتصادی در دولت تدبیر و امید خبر داد و گفت: در این مدت 282 طرح نیز کلنگ زنی شده است. 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دهه فجر امسال 326 طرح افتتاح و کلنگ زنی شد. 

نوروزی اعتبار طرح‌های افتتاحی دهه فجر امسال را سه هزار و 100 میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: یکهزار و 560 میلیارد ریال اعتبار نیز برای طرح‌های کلنگ زنی در این استان پیش بینی شده است. 

شاخص بهره‌مندی مردم از آب روستایی در کهگیلویه و بویراحمد که در سال 1392 حدود 68 درصد بود هم‌اکنون 72 درصد است. 

طول راه‌های روستایی آسفالت در ابتدای دولت تدبیر و امید یکهزار و 752 کیلومتر و امسال به یکهزار و 975 کیلومتر رسیده است. 

طول جاده‌های چهار خطه کهگیلویه و بویراحمد سه سال و نیم گذشته 50 و هم اکنون 120 کیلومتر است. 

تعداد روستاهای بهره‌مند از اینترنت در این استان در ابتدای دولت یازدهم صفر و در حال حاضر 168 روستا است. 

میزان دسترسی به تلفن همراه در سال 1392 حدود 71 درصد و اکنون 102 درصد است که 2 درصد مربوط به افرادی است که بیشتر از یک خط تلفن همراه دارند. 

استان کهگیلویه و بویراحمد با مساحت 16 هزار و 264 کیلومترمربع کمتر از یک درصد خاک و با جمعیتی حدود 700 هزارنفری کمتر از یک درصد جمعیت کشور را دارد. 

این استان دارای هشت شهرستان، 17 شهر و یک هزار و 676 روستای دارای سکنه است. 


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.