دخالت مستقیم دولت ترامپ در امور سازمان ملل؛

آمریکا مانع از انتصاب مقام فلسطینی در سازمان ملل شد

دولت "دونالد ترامپ" در اقدامی در حمایت از رژیم صهیونیستی، مانع از انتخاب نخست‌وزیر پیشین فلسطین به عنوان نماینده این سازمان در لیبی شد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فرانس پرس؛ دولت "دونالد ترامپ"، رئیس جمهور آمریکا، تاکید کرد از رژیم صهیونیستی به طور قاطع حمایت می‌کند و با انتخاب "سلام فیاض"، نخست وزیر سابق فلسطین، به عنوان نماینده جدید سازمان ملل در لیبی مخالف است.

"آنتونیو گوترش،" دبیرکل سازمان ملل، نام "سلام فیاض" را به عنوان نماینده این سازمان در مذاکرت صلح لیبی به شورای امنیت معرفی کرده بود. شورای امنیت تا روز جمعه فرصت داشت درباره این پیشنهاد تصمیم‌گیری کند.

شورای امنیت سازمان ملل روز جمعه تشکیل جلسه داد تا نماینده پیشنهادی "گوترش" تعیین صلاحیت شود؛ اما مخالفت "نیکی هلی"، نماینده آمریکا در سازمان ملل، مانع از این کار شد. با مردود شدن پیشنهاد دبیرکل سازمان ملل برای انتخاب "سلام فیاض"، حالا وی مجبور است گزینه دیگری را به عنوان نماینده پیشنهادی خود در امور لیبی معرفی کند.

"هیلی" به دفاع تمام عیار از رژیم صهیونیستی پرداخت و مدعی شد: سازمان ملل از مدت‌ها پیش کاملا ناعادلانه به جانب‌داری از فلسطین مشغول بوده است. چنین سیاستی مغایر با منافع اسرائیل به عنوان هم‌پیمان ما است که همه ما را دلسرد و ناامید کرده است.  

وی همچنین تاکید کرد: از این پس آمریکا به دفاع از هم‌پیمانان خود خواهد پرداخت و در این راه فقط به سخن گفتن بسنده نمی‌کند.

"مارتین کوبلر" دیپلمات آلمانی، از سال 2015 نماینده سازمان ملل در لیبی بود؛ اما به دلیل ناکامی در برآورده کردن انتظارات، تصمیم به برکناری او گرفته شد. قرار بود "سلام فیاض" جانشین این دیپلمات آلمانی شود که با مخالفت آمریکا، این تصمیم لغو شد.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار