اولاند: مشروعیت بخشیدن به شهرک‌سازی‌ها، منجر به انضمام بالفعل سرزمین‌های فلسطینی به اسراییل می‌شود

رییس جمهور فرانسه مشروعیت بخشیدن به شهرک‌سازی‌ها را در نهایت منجر به انضمام بالفعل سرزمین‌های فلسطینی به اسراییل دانست.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فرانسوا اولاند – رییس جمهور فرانسه – پس از دیدار با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین در پاریس اعلام کرد استعمار صهیونیست‌ها در قلمروی فلسطینی‌ها در نتیجه قانونی شدن شهرک‌سازی‌های این رژیم در کرانه باختری رود اردن در کنست (پارلمان اسراییل) تسریع شده است و در نهایت به طور بالفعال منجر به ضمیمه شدن قلمروی فلسطینی‌ها از سوی تل‌آویو خواهد شد. 

اولاند تاکید کرد: قانونی که روز دوشنبه از سوی پارلمان اسراییل برای قانونی کردن ساخت 4 هزار واحد مسکونی در کرانه باختری رود اردن به تصویب رسید، می‌تواند به طور بالفعل به معنای ضمیمه کردن قلمروی فلسطینی‌ها به سرزمین‌های اشغالی باشد. 

رییس جمهور فرانسه اعلام کرد: من خواهان این فکر هستم که اسراییل و کابینه نتانیاهو فرصتی برای بازنگری در قانون جدید بیابند. قانون جدید کنست اسراییل باعث تسریع در روند استعمار سرزمین‌های فلسطینی است و به طور بالقوه باعث انضمام قلمروی آنها به سرزمین‌های اسراییل (اشغالی) می‌شود.

روز گذشته (دوشنبه) لایحه مشروعیت شهرک‌سازی در اراضی اشغالی با 60 رای موافق در برابر 52 رای مخالف، در کنست تصویب شد. این درحالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل از رژیم صهیونیستی خواسته است به طور فوری و کامل تمامی شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری رود اردن را متوقف کند. 

بر اساس آمار سازمان ملل، بیش از 500 هزار شهرک‌نشین صهیونیست در کرانه باختری رود اردن و شرق بیت المقدس زندگی می‌کنند. سازمان ملل سکونت صهیونیست‌ها در سرزمین‌های فلسطینی‌ که پس از سال 1967 از سوی اسراییل اشغال شدند را غیرقانونی می‌داند. 

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار